![]() |
Hackade Åhléns presentkort ”Jag ville testa om det gick” – Nu är vd:n för hamsterpaj.net polisanmäld av Åhléns.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1087759,00.html |
Jag tycker att Åhlens, IKEA osv borde ge Schneaker (som utförde hacket) en belöning... och då menar jag inte en veckas semester på kåken.
|
In i buren med snorungen!
Edit: "Jag ville testa om det gick" ... hur dum får man vara ?!? |
Vad snackar du om clonix? Om alla hackers hade samma inställning som den här killen skulle världen vara en bättre och säkrare plats.
|
Han gjorde det i fel ordning bara...
Så ett råd till alla andra BARN som tror sig ha upptäckt bristande säkerhet eller dylikt... Kontakta berörd part!....prova inte något! Hade han haft TILLRÄCKLIGT med IQ så hade han såfort han ens misstänkt att det fungerade... Lyft luren... ringt till Åhlens....."Ja hejsan jag skulle vilja prata med er säkerhetsavdelning" Då hade han MINST fått en klapp på axeln och antagligen nån sorts BELÖNING! Men nu kanske han sitter och tittar stolt på den polisanmälan han har mot sig! Som man bäddar får man ligga... Hoppas han får riktigt mycket skit för detta =) |
Han får ju bra med uppmärksamhet i media, kan tänka mej att det var meningen med hela jippot.
|
Klart det är ett pr-stunt.
Bra jobbat! |
Helt klart ett pr-jippo, smart!!!!! tycker ändå att det det roligaste är det sista
Citat:
|
Han har ju inte gjort något olagligt, om du har ett riktigt presentkort med en viss summa så spelar det ju ingen roll hur du handlar för den summan.
Om det är någon som ska polisanmällas så är det väl leverantören dom har för ett sådant värdelöst system. |
Vad är det han har gjort som olagligt och polisanmälts? Att berätta om säkerhetsluckor är väl inte straffbart?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson