FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Fick en gång ett paket med bussgods. Utan bil skulle jag ta mig en dryg mil ut i ingenstans - jag bodde ändå hyfsat centralt. I mitt fall slutade det med att jag aldrig fick varan... Det finns bra och dåliga sätt. Skicka med posten eller med någon av de som kör hem till dörren. Bussgods är inte ett bra alterantiv till privatpersoner - det fungerar säkert för företag som ska skicka lite större grejer...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi tar 58 kr enhetsfrakt på spa stugan. Ingen som klagat på det hitentills.
Men jag sitter och planerar för hur man skall kunna göra med andra fraktalternativ/kostnader beroende på vad kunderna beställer. Håller med andra att om man köper för en hundring så är det irriterande med lika mycket till i frakt. Hur ligger du i pris. Finns det utrymme att höja priserna så att du kan ta billigare frakt överallt men att de skrymmande/tunga sakerna får ett litet påslag? Då får du folk att handla billigt till billig frakt (så att de kan komma tillbaka) och de som köper stora saker (troligen dyrare) blir inte irriterade på enhetsfrakten. En annan sak är att visa frakten direkt i varukorgen. Tror att det skulle ta bort mycket av irritationen. Själv skulle jag bli ganska chockad om det stått 200 kr i varuvärde men sedan när man skall betala så kommer in liten överraskning med 100 kr ytterligare (för frakt). Kanske går att se över den rutinen något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Det först jag kommer att tänka på är varför handlar man för under 100 kr på nätet?
Tror aldrig att jag har handlat för under det ja menar vem beställer en sak för 10 kr på nätet som sedan ska fraktas till dig. Jag tycker at du ska göra som folk säger och ändra så att kundvagnen räknar ut direkt vad frakten blir så ska det nog inte bli några problem. Fast jag tyckte rätt mycket om ideen att sänka frakten och höja varornas pris i stället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla förslag. Jag ligger hyfsat i pris, men inte så att det går att höja priserna. Som jag förklarade i början kattfolk är mycket priskänsliga, service kvalité osv spelar inte sådan roll hos den större massan. Det är otroligt viktigt med relativt låga priser. Det finns de som tittar på kvalité främst på klösträden, men det är ett litet fåtal av mina kunder. De flesta bryr sig mer om priset än om själva varan. Det är handla på ÖB och Rusta mentalitet på de flesta om ni förstår vad jag då försöker förklara. Tror att det är mycket det som är problemet, de är inte riktigt vana vid att betala för saker. Sedan när jag sitter och kikar ser jag att väldigt många nekas faktura pga betalningsanmärkningar.
Det är en målgrupp som är delad i två kan man säga, dels de som vill ha exklusiva bra saker till katten och dels de som vill fynda på ÖB och helst inte betala alls.... Att lägga till frakten i varukorgen är ett bra alternativ och det ska jag fixa, men det konstiga är att jag ser ju redan i dag på statestiken att de som lägger ngt i varukorgen oftast också genomför köpet om de inte nekas faktura pga betalningsanmärkning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Då vet jag att jag aldrig skall börja sälja djurgrejjer på nätet!
Har märkt att 59 - 69 kr är bra fraktpriser och har aldrig fått klagomål. Möjligtvis 39 kr om det inte väger så mycket eller om avansen är hög. Säg till dem att ringa Posten och klaga, det är där som frakten är dyr. ![]() Tröttsamt att e-handlare skall få ta skiten jämt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är klart att 99 kronor kan uppfattas som högt om man köper saker som inte kostar många hundra kronor. Om du dessutom väljer att betala med faktura så läggs det en faktureringsavgift på 49 kronor.
Handlar du däremot för 500+ så ser jag egentligen inte några problem med frakten. Hur vore det om du skulle ha en speciell frakt för skrymmande/tunga saker? Jag har ju också en webbutik där vi för närvarande har en enhetsfrakt på 65 kronor, vilket vi tycker är en rimlig gräns för oss. Denna fraktkostnaden var densamma för samtliga varor tidigare men vi har lagt till en fraktkostnad på 200 kronor på ett fåtal varor som väger upp mot 20 kilo, t.ex. eldfat. På produktinformation för dessa varor framgår det väldigt tydligt att frakten är 200 kronor samt att det framgår i köpvillkoren vilka varor som är undantagna enhetsfrakten på 65 kronor och istället har en fraktkostnad på 200 kronor. Det är hittills inga som har klagat över någon av dessa fraktkostnader och vi säljer ett par varor i veckan med den högre fraktklassen. Kanske vore detta något att implementera för dig vilket skulle göra att du får en möjlighet att sänka din lägre enhetsfrakt? Hur som helst, som kund hos dig hade jag nog upprörts mer över en faktureringsavgift på 49 kronor som läggs ovanpå fraktkostnaden på 99 kronor. Det är rätt saftigt med pengar om man bara beställer för säg 2-300 kronor. // Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||