FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har hand om flera webshoppar, dom tar alla 99kr i frakt, så det är rimligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man ser frakten efter man fyllt i namn och adress och kommer till steget där man väljer betalsätt. Trots att frakten står i ordervillkoren, på förstasidan och syns i kassan innan man väljer att bekräfta sin order så är kunderna arga. I dag exempelvis hade jag en kund som ringde och skällde rejält för att jag skickat hennes order när frakten var en tredjedel av ordern. Hon menade att fast hon sett frakten när hon beställde så kunde hon aldrig tror att vi verklgien skulle låta henne betala den när hon bara beställt varor för 250 kr. Enl henne borde vi då kontaktat henne och frågat om hon verkligen ville ha sin order.....suck. Jag kanske är extra gnällig i dag, men det var efter det jag började fundera är det mina kunder som inte är kloka eller jag som gör ngt fel vid informationen eller är frakten satt för högt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker du bara verkar ha knepiga kunder. Att tycka att ni borde ha kontaktat henne är ju bara knäppt, hon hade ju redan en gång bekräftat det hela..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Visst har dom inte mycket rätt att gnälla om de nu sett totalpriset med frakt och är på det klara att de inte har fullgjort beställningen, men jag tror att du kan bli av med åtminstonde en del av dom om du visar en sammanfattning av beställning + pris innan man fyller i sina kunduppgifter.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte visa fraktpriset direkt i varukorgen? Tydligare än så kan det inte bli.
Angående 99kr så tycker jag det är OK, jag har i en annan webbutik testat lite fram och tillbaks och insåg att om jag smyghöjde priserna något och satte frakten till 50kr så ökade omsättningen något. Men det beror nog helt på kundkrets. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har ingen webbshop idagsläget, men jag har funderat på att ha allt fraktfritt. Frakten är alltså inräknad i priset. Istället lämnas en mängdrabatt för att kompensera.
Men då blir man kanske för dyr när kunden ska jämföra...
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan bara svara för mig själv.
Om jag nu skulle ha en katt och ville köpa en leksak till den för 25-50:- från din site, så skulle jag garanterat avböja när jag såg fraktpriset på 99:- Om jag skulle masshandla för 500-1500:- (låt oss säga) så skulle jag inte bry mig om 99:- i frakt. Jag skulle gissa på att du förlorar många kunder genom att ha så hög frakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sänk fraktavgiften. Höj priserna på dina skrymmande och tunga produkter. Svårare än så är det inte att bli av med gnällspikarna. Själv sänkte jag min fraktavgift från 89 kr till 79 kr samtidigt som jag höjde priset på många produkter. Efter det har jag aldrig hört något gnäll. Var noga med att visa fraktavgiften tydligt och tidigt i köpprocessen. Räkna inte med att någon läser dina leveransvillkor, tyvärr.
Fraktavgiften bör alltid vara densamma oavsett hur mycket eller vad kunden beställer. Man bör dock anpassa produkternas priser efter fraktkostnaden. Själv går jag steget längre och anpassar även mina priser utefter hur jobbiga sakerna är att packa. Det går lättare att slänga ner något smått i en vadderad påse, än det går att parkettera något stort, otympligt och ömtåligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag hade inte betalt 99 spänn i frakt, däremot hade jag inte brytt mig om totalpriset hade varit 1500 eller 1800 (sålänge priset ligger under butikspriset, vilket bör vara görbart även om man bakar in frakten då butiker måste ha ett större påslag för att täcka en högre lokal- och personalkostnad) för ett gäng med prylar till min påhittade katt. Höj priserna och sänk eller ta bort fraktavgiften är mitt råd. Om du har en bra ström med trafik så kör A/B-testing för att se vilket som ger bäst försäljning.
__________________
www.cellsynt.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
äsch.. alla vet att kattmänniskor är konstiga
![]() Mitt tips: Enda du kan göra är att.. tja.. förtydliga (om ens möjligt) att frakten är på 99:- Vad gäller alla gnäll-mail. Tillverka ett standardsvar för den typen av gnäll |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|