Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

blir ni också utstkällda?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-19, 21:32 #11
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar

Reg.datum: May 2006
Jag har hand om flera webshoppar, dom tar alla 99kr i frakt, så det är rimligt.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 21:37 #12
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Originally posted by WizKid@Jul 19 2007, 21:20
Kan det vara pga att man inte ser frakten förrän väldigt sent när man beställer? Testade att lägga en sak i kundvagnen för 165kr och ser då totalsumman 165kr och sen klickar på på till kassan där jag måste fylla i namn, adress mm. När kommer jag se totalsumma inklusive frakt? Dina kunder låter kanske lite väl arga men det kanske är så att de tänkt köpa något och ser inte frakten förrän väldigt sent och blir då arga.
Kan vara så, men samtidigt står det längst upp på förstasidan på bästa exponeringsplats.

Man ser frakten efter man fyllt i namn och adress och kommer till steget där man väljer betalsätt.

Trots att frakten står i ordervillkoren, på förstasidan och syns i kassan innan man väljer att bekräfta sin order så är kunderna arga.
I dag exempelvis hade jag en kund som ringde och skällde rejält för att jag skickat hennes order när frakten var en tredjedel av ordern.
Hon menade att fast hon sett frakten när hon beställde så kunde hon aldrig tror att vi verklgien skulle låta henne betala den när hon bara beställt varor för 250 kr. Enl henne borde vi då kontaktat henne och frågat om hon verkligen ville ha sin order.....suck.

Jag kanske är extra gnällig i dag, men det var efter det jag började fundera är det mina kunder som inte är kloka eller jag som gör ngt fel vid informationen eller är frakten satt för högt.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 21:44 #13
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Jag tycker du bara verkar ha knepiga kunder. Att tycka att ni borde ha kontaktat henne är ju bara knäppt, hon hade ju redan en gång bekräftat det hela..
Onkelborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 22:59 #14
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Citat:
Originally posted by SweCat@Jul 19 2007, 20:37
Kan vara så, men samtidigt står det längst upp på förstasidan på bästa exponeringsplats.
Man ser frakten efter man fyllt i namn och adress och kommer till steget där man väljer betalsätt.
Trots att frakten står i ordervillkoren, på förstasidan och syns i kassan innan man väljer att bekräfta sin order så är kunderna arga.
I dag exempelvis hade jag en kund som ringde och skällde rejält för att jag skickat hennes order när frakten var en tredjedel av ordern.
Hon menade att fast hon sett frakten när hon beställde så kunde hon aldrig tror att vi verklgien skulle låta henne betala den när hon bara beställt varor för 250 kr. Enl henne borde vi då kontaktat henne och frågat om hon verkligen ville ha sin order.....suck.
Jag kanske är extra gnällig i dag, men det var efter det jag började fundera är det mina kunder som inte är kloka eller jag som gör ngt fel vid informationen eller är frakten satt för högt.
99:- för frakt är väl rätt billigt, generellt sätt. Men har man produkter för 10:- tror jag man måste vara extra noga att påpeka frakten tidigt och tydligt. Där den nämns på första-sidan tror jag inte många märker den, speciellt inte förstagångskunder som snabbt vill se om du har några produkter de vill ha, och ordervillkor online är nog lika sällan folk läser som garanti-/försäkrings-utskrifterna som skrivs under i elektronikbutikerna (vilket är mycket sällan).

Visst har dom inte mycket rätt att gnälla om de nu sett totalpriset med frakt och är på det klara att de inte har fullgjort beställningen, men jag tror att du kan bli av med åtminstonde en del av dom om du visar en sammanfattning av beställning + pris innan man fyller i sina kunduppgifter.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 23:20 #15
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Varför inte visa fraktpriset direkt i varukorgen? Tydligare än så kan det inte bli.

Angående 99kr så tycker jag det är OK, jag har i en annan webbutik testat lite fram och tillbaks och insåg att om jag smyghöjde priserna något och satte frakten till 50kr så ökade omsättningen något. Men det beror nog helt på kundkrets.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 23:40 #16
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag har ingen webbshop idagsläget, men jag har funderat på att ha allt fraktfritt. Frakten är alltså inräknad i priset. Istället lämnas en mängdrabatt för att kompensera.

Men då blir man kanske för dyr när kunden ska jämföra...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-20, 00:07 #17
senzeis avatar
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
senzeis avatar

Reg.datum: Nov 2006
Jag kan bara svara för mig själv.
Om jag nu skulle ha en katt och ville köpa en leksak till den för 25-50:- från din site, så skulle jag garanterat avböja när jag såg fraktpriset på 99:-

Om jag skulle masshandla för 500-1500:- (låt oss säga) så skulle jag inte bry mig om 99:- i frakt.

Jag skulle gissa på att du förlorar många kunder genom att ha så hög frakt.
senzei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-20, 00:44 #18
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Sänk fraktavgiften. Höj priserna på dina skrymmande och tunga produkter. Svårare än så är det inte att bli av med gnällspikarna. Själv sänkte jag min fraktavgift från 89 kr till 79 kr samtidigt som jag höjde priset på många produkter. Efter det har jag aldrig hört något gnäll. Var noga med att visa fraktavgiften tydligt och tidigt i köpprocessen. Räkna inte med att någon läser dina leveransvillkor, tyvärr.

Fraktavgiften bör alltid vara densamma oavsett hur mycket eller vad kunden beställer. Man bör dock anpassa produkternas priser efter fraktkostnaden. Själv går jag steget längre och anpassar även mina priser utefter hur jobbiga sakerna är att packa. Det går lättare att slänga ner något smått i en vadderad påse, än det går att parkettera något stort, otympligt och ömtåligt.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-20, 10:11 #19
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Jag hade inte betalt 99 spänn i frakt, däremot hade jag inte brytt mig om totalpriset hade varit 1500 eller 1800 (sålänge priset ligger under butikspriset, vilket bör vara görbart även om man bakar in frakten då butiker måste ha ett större påslag för att täcka en högre lokal- och personalkostnad) för ett gäng med prylar till min påhittade katt. Höj priserna och sänk eller ta bort fraktavgiften är mitt råd. Om du har en bra ström med trafik så kör A/B-testing för att se vilket som ger bäst försäljning.
Oläst 2007-07-20, 10:49 #20
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
äsch.. alla vet att kattmänniskor är konstiga

Mitt tips: Enda du kan göra är att.. tja.. förtydliga (om ens möjligt) att frakten är på 99:-

Vad gäller alla gnäll-mail. Tillverka ett standardsvar för den typen av gnäll
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017