FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Ingendera |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 28.99% |
Computer Sweden |
4 | 5.80% |
Datormagazin |
8 | 11.59% |
Internetworld |
35 | 50.72% |
M3 |
1 | 1.45% |
Mikrodatorn |
1 | 1.45% |
Antal röster: 69. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |||
|
||||
VIP
|
Wired är en amerikansk tidning som flera av Er kanske redan känner till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Imagine som gör "Advanced Photoshop" har också "Web Designer":
http://www.webdesignermag.co.uk/ Computer Arts verkar också intressant: http://www.computerarts.co.uk/ Fast här brister det återigen på att de bara riktar in sig på ett område inom branschen. Vi är ju så himla många som sysslar med flera bitar. Det verkar inte vara någon som tagit fasta på det här ännu... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Entrepreneur - Amerikansk tidning som riktar sig om entreprenörer, är tjock, ofta uppemot 250 sidor men minst hälften är reklam. Stora delar känns halvtråkiga och ofta utsvävande från den svenska marknaden med långa articklar om tex franchising som är väldigt stort i USA, men alltid hittar man några articklar man gillar och som får en att fundera och när man väl gör det är det riktigt bra. Det är de articklarna som gör tidningen värd att köpa. Ibland utkommer temanummer som i många fall känns helt värdelösa om man inte är intresserad av ämnet. Några exempel på temanummer kan vara "How to build an e-bay business" eller den årliga utgåvan om franchising. Computer Arts - Brittisk tidning som riktar sig mot talangfulla högerhjärnor inom datorvärlden men jag måste säga att den är oerhört givande även för andra, innehåller främst tips om hur du utvecklar dina skapandetalanger men även långa sektioner av inspirerande konstverk som skapats på datorn. Jag sitter ibland i timmar och stirrar i tidningen och tänker på helt andra saker än datorkonst, jag har ofta mina mest kreativa (inte som i konstnärligt kreativa utan på vilket plan som helst, jobb, relationer ja, allt möjligt) perioder dagarna efter det att den här tidningen dimpern ner på dörrmattan. Wired - Amerikansk tidning för pryl och teknikintresserade skulle jag vilja påstå även om nästan alla kan hitta någon eller några avsnitt dem gillar i den, innehåller alla möjliga articklar som känns underhållande, knappast givande. Exempel på articklar som du kan hitta i Wired kan vara "How to Hack Your Ipod", "Be an Expert at Everything" eller "The Best Deadly Poisons, Ingested or Inhaled". The Economist - Brittisk tidning för dig som vill veta allt om vad som händer i världen, tidningen diskuterar politik, finansväsen, ekonomi, teknologi och vetenskap. Dock främst de tre första ämnena. Gott om tråkig torr brittisk humor, redaktörerna räds heller verkligen inte att välja sida i politiska debatter och kan ibland lägga knepiga uttalanden som upprör. Dock oftast "intelligent" och bildande. Kommer en gång i veckan. Lusläs ett nummer och du har tillräckligt med kunskap för att ragga hem tre IQ-kåta brudar från krogen utan att prata om samma sak två gånger. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Computer Arts är guld värd och kostar guld (135 kr)
Började köpa den inne på Press stop inne i stan men prenumerar nu både på Computer Arts Projects och Computer Arts. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nämnda The Economist är också en mugg-favorit för mig.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Som designer har jag aldrig tyckt att någon svensk tidning har gett mig det jag vill ha. Visst Cap & Design för att få in den svenska marknande, och även Resumé av samma anledning. Annars läser jag mest Computer Art's båda tidningar (projects är helt underbar), Desktop, Empty ..osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite OT: Sunt förnuft är en jättebra tidning som handlar skatter, företagande, avdrag osv.. Väldigt läsvärd om man själv har företag eller privata skattefrågor.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|