FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Ingendera |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 28.99% |
Computer Sweden |
4 | 5.80% |
Datormagazin |
8 | 11.59% |
Internetworld |
35 | 50.72% |
M3 |
1 | 1.45% |
Mikrodatorn |
1 | 1.45% |
Antal röster: 69. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är lite less på de svenska tidskrifterna just nu. Tänkte se vad ni tycker. Finns det en riktig branschtidning? Eller är det så att Sverige är en för liten marknad för en renodlad webbtidning för branschfolk. Jag kanske till och med inte är medveten om att det finns en!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt mig är det väl Interneworld som är den tidsskrift som kan sägas passa in bäst i denna bransch, men jag tror absolut det finns utrymme för mer nischade tidskrifter och helt klart också en allmän för webb-branschen i stort.
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag röstade på "Ingendera". Jag tycker ingen av tidnignarna är bra, så jag brukar köpa engelska tidningar istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller med dig Hofvet. Internetworld är bra men känns lite entreprenör-inriktad.
Datormagazin har ibland bra artiklar om webbutveckling men håller sig borta från webbdesignen. Computer Sweden är ju mer inriktad på IT-chefer men det är ofta intressanta artiklar och nyheter som berör oss i branschen. Mikrodatorn är väl bra för testernas skull och M3 tog jag mest med för att ha någon motvikt till det seriösa tonfallet. M3 brukar vara den tidning som gör mig gladast... ![]() Men det verkar faktiskt inte finnas en riktig branschtidning med tyngdpunkt på webbdesign/utveckling men som även innehåller e-handel, SEO, webbhotell, produktrecensioner, etc. Internetworld är väl närmast men lämnar fortfarande mycket att önska. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om man gillar design är advanced photoshop magazine bra. Tidningen är väldigt inspirerande. Du hittar den här -> http://www.advancedphotoshop.co.uk/flashindex.html
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Personligen gillar jag Internetworld. Tecknade just en tvåårsprenumeration hit till Thailand ;-) Vill ju ha nån svensk blaska att kika i.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukar läsa IW men tyvärr tycker jag att den har blivit tunnare och tunnare för varje nummer och samtidigt så verkar de ha svårt att hitta på nytt material till tidningen. Mycket av innehållet känns återkommande och ibland helt återanvänt. Väldigt tråkigt.
Ingen av de andra tidningarna som räknades upp tycker jag passar in på min verksamhet så jag tycker absolut att det finns plats för en ny tidning med inriktning WEBB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ingen av de svenska tidningarna mättar min hunger... de må vara Cap & Design i så fall, men den är ju inte direkt teknisk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med Seattlegrunge och röstar på Cap & Design
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kan ju tipsa om Search Marketing Standard , en väldigt bra tidning.
oj glömde adressen http://www.searchmarketingstandard.com/ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|