Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Välja forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-18, 12:03 #11
nonajme nonajme är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Aug 2006
nonajme nonajme är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

http://www.punbb.org - Ett perfekt php forum, som är bra kodat och enkelt att modifiera. Sen när version 1.3 kommer så kommer det finnas perfekta funktioner för plugins å sånt.
nonajme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-18, 23:35 #12
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by Thomas@Oct 18 2006, 02:11
Har för mej att IPB 1.3 Final var sista gratisversionen av Invisionboard.

Vet inte om man får använda den längre. Blir projektet populärt är det ju enklare att uppgradera till en betalvariant om man utgår därifrån.

Minns jag rätt hette filen lite kryptiskt "1p3Final.zip" och borde finnas i nåt arkiv nånstanns.
Nå thomas när kommer detta forum gå över till vbulletin ?
terlag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-18, 23:43 #13
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Reg.datum: May 2004
Jag kör IPB på alla mina forum jag har. Är mycket nöjd med IPB men tycker vBulletin är minst lika bra.

Har kört PhpBB på ett par men som andra sagt hackas dom och spammas mer än andra.

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 01:32 #14
Peak Peak är inte uppkopplad
Medlem

Peak Peak är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av terlag
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Har för mej att IPB 1.3 Final var sista gratisversionen av Invisionboard.

Vet inte om man får använda den längre. Blir projektet populärt är det ju enklare att uppgradera till en betalvariant om man utgår därifrån.

Minns jag rätt hette filen lite kryptiskt "1p3Final.zip" och borde finnas i nåt arkiv nånstanns.
Nå thomas när kommer detta forum gå över till vbulletin ?
IPB upp till 2.0 RC nånting är legalt att använda gratis ifall man laddat ner en version från IPB. Numera går inte det, vilket innebär att om man får tag på det på annat sätt så är det olagligt.

IPB 1.3 (är det här 1.3 eller 1.2? De är så lika att jag är osäker) har dock så många säkerhetshål att det är ett elände att patcha för att slippa bli hackad stup i kvarten, vad jag förstår.
Peak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 04:40 #15
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Jag har PhpBB och har otroliga problem med spammare. Har även utsatts för hacks. Jag kommer definitivt att byta. Jag har läst en del på nätet och det verkar vara väldigt många som har problem med spammare. Det verkar inte heller spela någon rol vilka åtgärder man tar för efter ett tag hittar de alltid vägar in i forumet.
Det är inte roligt att sitta och ta bort 20-30 inlägg varje dag samt rensa i medlemslistan.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 21:45 #16
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Mycket flitig postare
Conths avatar

Citat:
Originally posted by ecstyle@Oct 19 2006, 04:40
Jag har PhpBB och har otroliga problem med spammare. Har även utsatts för hacks. Jag kommer definitivt att byta. Jag har läst en del på nätet och det verkar vara väldigt många som har problem med spammare. Det verkar inte heller spela någon rol vilka åtgärder man tar för efter ett tag hittar de alltid vägar in i forumet.
Det är inte roligt att sitta och ta bort 20-30 inlägg varje dag samt rensa i medlemslistan.
Antar att dom som har "spam-problem" tillåter inlägg av oregistrerade personer!? eller tar sig spam-robotarna runt det?

Kör själva phpBB och tycker det funkar bra. Har även integrerat det i det egna medlemsregistret/inloggningen, men helt enkelt var det inte (och perfekt blev det väl inte heller... <_< ) Detta bör nog skydda till viss del mot spam eftersom vi kräver inloggning för att få skriva...
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 00:36 #17
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Spam-botsen går förbi... Sitter med 2000+ phpBB-baserade forum och folk börjar klaga. Än så länge i liten skala, men antar att det kommer mer...
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 09:52 #18
Conths avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Conths avatar

Kan man inte bara gå in och modifiera länken till registreringssidan lite så att den inte följer "standard". Det borde vara ett rätt lätt sätt att stoppa spam-botar från att regga sig?!!
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 13:02 #19
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
vBulletin, stabilt och säkert.
Micke04 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-31, 16:56 #20
Tomas Tomas är inte uppkopplad
Nykomling

Tomas Tomas är inte uppkopplad
Nykomling

När jag började med forum för 4-5 år sedan till min kampsportsportal, så körde jag med XMB-forum. Det var rejält buggigt och svårt att modifiera, och det kändes som rena drömmen när jag uppgraderade till PHPBB. Tyvärr är det som det sägs tidigare i denna tråd, att templatehanteringen är svår att lära sig, men det skiljer inte så mycket från andra forum faktiskt. Det ÄR svårt att bygga om forum, enligt mina erfarenheter. Pilla i CSS:erna är en sak, men att rota i koden kräver ett säkert handlag och ett bra minne.

När det gäler PHPBB kan jag bara sälla mig till mängden av de som blivit hackade... ett flertal gånger. Trots att jag hållit mig uppdaterad. PHPBB.com har ju blivit hackade själva några gånger, så visst, hackarna HAR fokus på PHPBB tyvärr.

För ett år sedan ersatte jag PHPBB med VBULLETIN, och det är en grym skillnad. Allt är bättre om jag får vara så generell. Stabilt, snabbt, trevligt att jobba med.

En kollega påstod däremot att IPB var ett hej dundrande forum, och jag hade inte testat det på flera år, så jag köpte mig en licens och körde upp istället för ett annat PHPBB-forum. För användaren är det inte så stor skillnad, men för admin är det mycket som är annorlunda. Jag måste säga att för mina behov så är IPB mycket bättre än VBULLETIN, främst av följande orsaker:

1. Mycket enklare och överskådligare användar- och rättighetshantering.
2. Mycket enklare och mer användarvänligt upplägg på administrationspanelen, där man enkelt hittar det man letar efter.
3. Det finns ett kanonbra bildgalleri som man kopplar in direkt i designen. Fristående licens.
4. Det finns en bra blogg att koppla direkt in i designen. Fristående licens.
Tomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017