Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Angående seriösa webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-11, 21:06 #11
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
Har kollat lite runt lite vad dom har för kunder och som sagt dom är inte så liten , slitz.se ligger hos webcows , freeride , aerotechtelub , sapio , en svensk kommun ligger hos dom + många andra stora företag.

ja det är bara att kolla referenser på deras sida så ser man.


och bakvägen har jag fått höra att flera svenska webhotell hyr in sig hos dom och hur det kan komma sig kan man ju undra......

isåfall varför hör man inte mer negativa saker eller är det så att vissa kunder ha en sån fruktansvärd otur

Det är ungefär som telia och tele2 , en kunden tycker telia är skit och tele2 är bra och den andra kunden tycker tvärtom ungefär som att man dra en lott när man köper en tjänst hos vilket företag som helst....
vroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-11, 22:31 #12
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 21
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 21
Kanske är för att de inte vågar käfta upp sig mot större verksamheter som slitz etc. Vore ju fin reklam att bli uthängd i en tidning
entreprenör är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-12, 02:09 #13
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Hej alla.
Som ansvarig utgivare av vår sajt Krogliv Community så anser jag det förjävligt att efter att ha fungerat riktigt bra och inga som helst problem med dem.

Till att dem helt tvärt efter att ha bytt ut sina webservrar och fått en större inblick i hur vi kommer att bedriva verksamheten samt våra planer samt andra utvecklingsideer så börjar sajten bli svår att nå etc som är redogjort här ovan i detta ämne.

Vartefter problemen uppstår så är det klart att vi reagerar och anser att så här får det inte gå till utan vi kräver en förbättring vilket inte alls sker.

Flertalet tjänster hos dem existerar inte heller vilket är konstigt eftersom det framgår att dem ska ha dessa på webservern. (Verkligen mysko)

Vid påpekande att vi är helt nya på nätet med denna vya version av sajten med ca 200 medlemmar och ca 30 tal aktiva per dygn så borde dem inte klaga på trafiken.

Men med 20 000 medlemmar och 5000 online (aktiva) så visst då är det dags med dedikerat eller egna servrar...

Men vi är inte där än.

Men nu är det slut med dem och jag personligen kommer inte vilja ha något med dem igen att göra.
Man lär sig av sina misstag.

Nu ligger vi på ett hotell som är enligt oss helt otroliga.
Bättre bemött eller bättre behandlad har jag personligen aldrig blivit och att snacka med ansvarig på nya hotellet om allt och inget är något som denne person tar sig inte bara tid till utan diskuterar gärna om allt som jag tex undrar över eller bara tar upp för en diskus.

Helt super.

Jag är detta stort tack skyldig till vår designer som rekommenderade denne till mig.

Mvh
Tomas
Ansvarig utgivare av Krogliv Community
www.krogliv.com
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-12, 02:38 #14
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 21
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 21
Precis samma som hände sist gång på 90-talet.

Efter ett tag så ballar allt ur.

Jag sätter aldrig min fot där igen och det spelar ingen roll att de har stora bolag på sina servrar.

"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."
entreprenör är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-12, 15:35 #15
rille77s avatar
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 213
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
rille77s avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 213
Kan inte riktig se relevansen i vad dom har för kunder?
Det känns för mig helt oviktigt, det som berör mig är hur jag har blivit behandlad av dom inte hur dom behandlar andra.

Visst dom kanske sköter allt alldeles utmärkt för sina större kunder men för det så får man inte glömma bort den stora massan av kunder som ligger på hotellet.
Har pratat med flera personer som ligger på dedikerade servrar på Webcows som inte har haft några som helst problem, men då har ju också kostat på sig lite mer än den stora massan av kunder har gjort.

Jag anser att man ska ta ansvar för den verksamhet man har annars så ska man inte ha den, som det ser ut nu så erbjuder dom sina tjänster till alla som är beredda att betala en peng för att använda dom. Då ska dom också ha den kompetens och personal som krävs för att ta hand även om dom.
rille77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-12, 20:44 #16
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag var kund hos webcows 1998. Sedan gick de tydligen i konkurs. De krånglade en hel del redan då och jag anser dem vara mycket oseriösa.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017