Citat:
Originally posted by dunken@Apr 28 2006, 19:27
Hej
Jag kommer ta kontakt med de flesta av dessa sidor senare men har ni fler så säg gärna till.
Tack för alla svar.
|
Metalcentral som dom nämner fick jag in tio klick från på ett par veckor. Vi låg med en i högerkanten där, hade bytt banner med dom. Vi har tagit bort all sådan reklam, det gav inte någonting. Ändå borde vi ha varit intressanta för dom som var på Metalcentral. Det var väl inte många helt enkelt kanske. Min uppfattning är att ungdomskommunitys och rocksajter mm bara tar betalt och det ger inte speciellt mycket. Flashback gav ingenting heller. Vi har tagit bort all reklam och byter banners istället, bygger ut varusortimentet istället för att stoppa mycket pengar i plånboken för det som inte ger något. Dom tom mejlar en och raggar annonser, klart som fan det, dom tjänar bra pengar på det. Så fort en ny sajt dyker upp så är smågrabbar framme som har communitys. Dom kan knappt stava och sidorna ser ut som hej kom och hjälp. På frågan om man får stoppa in en besöksräknare på deras sida som inte syns och som dom inte kan manipulera så får man inte nåt svar. Det blir tvärtyst. För oss har det varit rent ynkliga försök till småbedrägerier faktiskt.
Det har varit communitys man aldrig hört talase om som haft hur många besök som helst. Bättre då med ett eget affiliatesystem i sånt fall tror jag. Slopa Double och Tradedoubler som är en onödig mellanhand och bara ska ha stålar.