Kom ihåg mig?

Sälja en idé?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-11, 01:19 #1
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Jag har en bra idé på ett par funktioner som kan förändra hur vi söker och använder en speciell typ av sajt (en speciell kategori).

Vad jag kan nu göra är att jag kan starta en liknande sajt och lägga en massa tid på att utveckla den och implementera funktionen på min sajt. Jag blir i alla fall först. Men sedan kommer alla andra sajter (förmodligen) att kopiera min funktioner vilket gör att folk förmodligen inte kommer besöka min sajt.

Så hur "cashar" jag in på denna idé? Jag skulle kunna kontakta de nuvarande sajterna och be om en "finders fee" eller liknande, eller gör man verkligen sådant?

Jag vill verkligen inte bara ge bort idén. Den är enkel att implementera och löser ett mycket specifikt problem som just den här typen av sajter har.

Så vad göra? Några tips och ideér vore bra. Jag skulle kunna vara med att utveckla en sådan sajt redan nu...men jag har ingen lust att göra det själv. Så jag kan gott och väl tänka mig partners från denna sajt...MEN...jag kan nästan garantera att det kommer ta 2-3 dagar sedan har alla andra sajter samma funktioner.
chris77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017