FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
I över ett halvår har säljare för reklam till Aftonbladet Tv7 ringt ner oss. Olika säljare från olika företag varje gång. Det nyaste är att "filmproducenter" ringer och jättegärna vill göra reklamfilm för oss. Vaddå reklamfilm? Att visa en stillbild på en logga i några sekunder känns inte som att man behöver vara en särskilt driftig Filmproducent för att kunna åstadkomma. Det lustiga är att det är ju fortfarande bråttom och man ska svara direkt. Det har varit bråttom hela detta halvår.
Kollade nu upp senaste filmproducenten (en ringde igår, och sedan YTTERLIGARE en från ett annat ställe idag). Företaget finns inte, telefonnumret finns inte på hitta eller eniro, och domänen (med företagsnamnet han sedan mailade från) var registrerad på en privatperson 2008-03-28. Finns förstås ingen hemsida heller. Någon annan som blir nerringd? De måste vara desperata, känns det som... Någon som för övrigt brukar titta på TV7? Nu ska det bli data-, tvspelskanal och även om många vuxna spelar så tror jag inte att så många äldre sitter och tittar på spelprogram på kvällarna. Syftar nu på +25 år. Någon som har mer info om tittarsiffror eller något annat som jag kan kasta i ansiktet på dem när de ringer nästa gång? Jag har en liten böjelse nämligen. Istället för att säga nej tack så fort de presenterar sig gillar jag nämligen att spräcka deras argument... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inte ens TV7 i mitt kabeltv utbud..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag har förstått drar de in en massa oerfarna säljare också vilket jag kan tänka mig är lite irriterande att få samtal ifrån.
Några av mina yngre bröders vänner som börjat där. Avböj från deras säljmall så de blir knäckta ![]() EDIT: Men det är i alla fall ett steg in på Media Sälj för de oerfarna, vilket kan ge mycket pengar i framtiden ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja, de senaste som ringt låter ganska unga faktiskt, och det känns lite som att de får provision för det de lyckas sälja som "filmproducenter". Men hur mycket folk kan det behövas för att sälja in dessa 15 reklamplatser de talar om? Det är ju alltid nya personer från nya företag som ringer. De har helt klart ingen gemensam säljlista där de redovisar resultaten av telefonsamtalen.
Inget emot kidsen, känns som att de i sin tur blir vilseledda. Men TV7 ska lägga ner att lura på småföretag värdelös reklam. Ni som läser tråden, kommentera gärna om ni aldrig tittar på kanalen, ser på den ibland, tittar ofta eller inte ens har den. Ett ord räcker! Vill bara veta, jag har nämligen aldrig hittat någon som ens vet vad det är för kanal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Aldrig sett på den, finns inte i mitt kabeltvutbud.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, dom har ringt mig.
Tackade nej, inga mera samtal efter det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Edit: 11 dagar är det näg jag tänker efter. Men ändå... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kanalen i utbudet, men har nog aldrig sett den mer än när man zappat förbi den när man gått igenom alla kanaler....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag har kanelen och det är en sån där skit kanal med askassa stillbilds nyheter som man bara zappar förbi.
den håller väldigt låg kvalitet på utbud så jag betvivlar att folk tittar. Vad var det för priser för reklamen? någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Visste inte att den fanns...
|
|||