FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Från utskick till ombud idag:
"Årsavgiften för ett domännamn under toppdomänen .se sänks från 140 till 120 kronor (från 175 till 150 kronor inklusive moms). Sänkningen träder i kraft den 1 december 2005 för nyregistreringar och för förnyelser från och med den 1 januari 2006. På tre år har priset för en .se-domän mer än halverats. " |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Låter bra
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter fint men de borde sänkas lite till tycker jag!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Det var på tiden!!!!!
Ja, den borde sänkas till max 100 kr.. Fick 2 fakturor från hostmaster.dk idag, 50 dkk kostar de danska domänerna per år. Varför ska de svenska kostar dubbelt så mycket? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tror Nic-se`s høye årsavgift fører til at mange flere domener blir slettet enn hvis den hadde vært lavere. Ergo: de kunne nok hatt like god inntjening (eller i ytterste konsekvens bedre!) selv om prisen var noe lavere pga. høyere kvantum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nyheten på Nic.se:s websida
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du kan inte sätta DNS direkt hos hostmaster.dk? I så fall tillkommer det ju en avgift till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De borde höja priserna.. Det är så många upptagna domainer som ingen gör något med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Exakt...
Kolla på nu domainera... det är typ ingen som köper en nudomain utan att veta vad de ska göra med den! Och för några år sedan när de ändrade reglerna för.se domainer blev alla oroliga och undrade om trovärdigheten som fanns i .se domainer skulle sjunka. Det har den inte gjort speciellt mycket (enligt mig) men om de ska sänka priserna så kommer domainerna sjunka i mina ögon i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|