FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
som jag har så skulle du reagera precis som jag. Men så är inte fallet för dig. Så du kan inte förstå hur det är. Jag har sålt domäner senaste månaderna för nästan en halv miljon kronor. Nästan samtliga pengar är satsad & allt finnt på min server. Så innan du yttrar dig, tänk då efter vad du själv har och försök ställa dig in i min situation? |
||
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Medlem
|
JohanH jag har 2servers där som är nere med.
jag tänkte se 48timmar o se om dom blir häktade eller ej.. om inte så kommer han ut o kan ge lite info. annars åker jag upp nästa vecka för att ta reda på lite. |
|||
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag åker dit imorrn hur som helst. |
||
![]() |
![]() |
#84 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
OM det folk skriver här stämmer och polisen inte snarast går ut och informerar om när oskyldiga som drabbas servrar kommer upp igen samt betalar ut rimliga skadestånd väldigt fort så kommer ju detta att bli en riktigt stor skandal, eller det är det väl redan.
Det närmaste jag kan jämföra detta med är att om man skulle bo ett en bostadsrättsförening, dvs ett eller flera hus med massor av lägenheter och personer som bor där och så skulle en av dem vara pedofil Då väljer polisen att i stället för att slå till mot pedofilen att slå till mot hela huset. Tänk er själva, hela husets stängs ner, ni får ingen information, ni får ingen möjlighet att komma åt era lägenheter, era saker och era kläder. Ni tvingas i stället helt ovetande om vad som händer bo på gatan i två månader tills polisen är klara med pedofilen. |
|||
![]() |
![]() |
#85 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Är det bara för att jag har en "sudentsajt" i min signatur som styr vad jag verkligen sedan har under ytan, alltså det som inte alla ser. Du måste vara synsk på något sätt eftersom du vet mer än vad jag berättat öppet... :-) Men helt klar är ju att ett antal verkar ha svårt att ta åsikter som inte faller i linje med att "allt detta är fel". Verkar vara att tycker man inte detta är fel och inte startar upp en "kokande" ilska om saken då är man fel ute. |
|||
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nöjd? |
||
![]() |
![]() |
#88 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Medlem
|
8gbit inte så farligt :P
|
|||
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ärligt talat. Den här konflikten är smått off-topic, men visst kan du,
kulmungi, har lite förståelse, för att hela (eller en omfattande del) av JohanHs verksamhet ligger helt nere just nu. Att han beroende på vad han sysslar med, riskerar att förlora stora pengar / många kunder? Att polisen kommer in och gör detta för en oskyldig företagare. Well, tar detta väldigt lång tid, är jag inte säker på att ett skadestånd kan rädda alla verksamheter. Men å andra sidan verkar kulmungi gå till angrepp på att JohanH har låtit sin oro/upprördhet gå ut över andra i tråden. Jag måste ha missat det inlägget av Johan, men i så fall är det självklart att människor i en liknande situation tjänar på att försöka samarbeta snarare än att smutskasta varandra. |
||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|