FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag gissar dessutom att polisen plockar ur hårddisken och analyserar den från en annan maskin för att inte riskera att förstöra bevis. Dessutom har du väl skyddat din server med lösenord som gör det svårt för polisen att logga in på den på plats? Jag säger inte att polisens agerande var rätt eller fel ännu. Jag väntar på tillräcklig information.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
1. Vart är min server nu? 2. Vad kommer hända med den? 3. När får jag tillbaks den? 4. Beslagtog dom även mina SATA-diskar? 5. Vad händer med allt material som polisen "kollar", allt på min server är copyrightskyddad av mig själv. Vill inte att någon idiot på polisavdelningen sitter och leker med det. 6. Vem är ansvarig för hela denna planering. Jag förväntar mig inte att folk ska förstå, men om jag säger såhär, jag har mycket på min server, en hel del som kostat mig mucho dinaros. Och jag har inte råd att inte komma åt dessa saker, där är dilemmat. Därför vill jag ha raka svar av någon. Håkan vet. Sen att jag skäller och klagar på telefon, är naturligt och det är verkligen inget jag skulle sluta med för att du eller någon annan säger så. Så är det i Sverige, det är när du är arg saker och ting händer. Det kan jag utan tveka berätta av egen erfarenhet. Så om du har fler åsikter ang mig, så behåll dem för dig själv. Jag bryr mig föga om vad du tycker, du är inte ens drabbad av detta. Håll dig till din enkla lilla studentsajt.com. PS! Jag är inte rädd för att polisen kollar igenom min server, det får dom gärna göra. Så länge de inte kopierar över några filer till sitt eget lilla warez-arkiv. Jag vill dock ha den live omgående... det är dilemmat. |
||
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det finns helt klart sätt att lösa saken på som är mycket vettigare än att "leka allan på ett forum, för att folk att tycka synd om en. Var har det vänliga tagit vägen, man kommer inte längre för att man står och skriker och skäller ut folk. För mig är detta bara skrik om "titta vad de gjort åt mig". Det finns inte ett enda läge där polisen ingriper utan att någon "oskyldig" drabbas. Det går inte att komma undan. Det är ju inte så att polisen hade stora släggan med sig och slog sönder datorerna. Så var är paniken, möjligen lite förlorade intänkter på någon annonsbanner på sidan. Och? Vänta på att allt är klart, skicka anmälan om skadestånd för förlorad inkomst... Sedan var det klart och pengarna kommer på kontot... |
|||
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Johan H: Du tror inte det finns risk för att man vill röja undan eventuella bevis när man hör från andra att man håller på med husrannsakan? Självklart slår man till på alla viktiga ställen samtidigt, annars är man ju dum...
Per: Skadestånd bedöms av polismyndigheterna lokalt i första läget och är man missnöjd kan man överklaga.
![]() |
#76 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det handlar inte om att du gör si och så, utan detta är ett mer allmänt sätt att agera numera från folk. Skricker och lev fan, sedan hoppas man på att man ska få ut något från det. Framförallt är det i sådana här lägen folk verkligen vaknar. Att en 6 årig flicka blir mördad eller våldtagen i ett skogsparti "skiter" folk i, men direkt när de kanske förlorar lite pengar då agerar man i ett raseriutbrott. |
|||
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
#80 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nåja, finns väl inte så mycket mer att säga än att jag får se imorrn.
Jag tänkte besöka Ulf imorrn och säga att jag drar inte förrens han kollar upp mina frågor. Har även en förhoppning om att få träffa Håkan. Nu måste jag nog "vila" mig, jäkla allergi.. |
||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|