FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har Coca Cola skyddad sitt varumärke i Montenegrao (.me)? Har de verkligen skyddad den i hela världen?
SpiddyGonzales vidarbefodra domänet cocacola.me till deras huvudsida och fråga de därefter snällt om de kan betala dig en liten summa för mödan (men kräv inget för Gud skull). Edit: Jag kom på en annan sak, försök att registrera ett företag i montenegro som har tex med bilar att göra med och skriv cocacola med i företagsnamnet. Skulle det gå igenom så kan du kanske komma undan, tror jag, eller? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Skaffa en eller ett par bra advokater. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm jag skulle ha investerat i ett par slitstarka knäskydd om jag vore dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjenare, jag kollade upp länken "http://www.coca-cola.se/action/Go/page/legaldisclaimer" som jag fick av Eliasson.
Där står det att: "Coca-Cola" och "Coke" är registrerade varumärken som tillhör The Coca-Cola Company. Är "CocaCola" registrerat då? Kan jag ändå bli stämd? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Mitt tips är dock att du mailar Coca-Cola och erbjuder dem att köpa domänen för $100,000 US dollar. Det är den lätt värd. Du har gjort ett klipp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Heter drycken cocastreckcola?
Säg som det är, du driver med oss, bra skämt, men tror det räcker nu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Nykomling
|
Omg, ok... tro jag är korkad då... Jag skämtar inte med er ville ha råd... Bästa svaret jag fick var av: Milad... han flippar inte ut och skriver om IRONI... tack och hej
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tråden spårade ur därför att du inte tog till dig av de första svaren du fick. Så är det alltid på WN och på de flesta andra forum överlag.
Men det har helt klart gått över gränsen nu. Jag vet inte vad det finns för regler för .ME, men hade det varit en .SE så hade du blivit av med domänen omgående vid en eventuell tvist. Jag antar att .ME har liknande regler. Att bara äga domänen är däremot inte olagligt. Det kan varken vara varumärkesintrång eller renommésnyltning om du inte har något innehåll på domänen. Men som du förmodligen har förstått vid det här laget så är domänen inte värd några pengar, eftersom det inte går att använda den. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|