FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Å herregud, spring människa!
Jag reggade en felstavad domän som var väldigt lik en större mobiltelefontillverkares. Plötsligt kom det en stämning på 100.000€ + arvode för deras advokat. Så mitt råd till dig: ge dom domänen å kryp därifrån! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag ska se om jag kan förklara för dig: Regnar det ut blir man blöt, är man blöt betyder det inte att det regnar ute.... = "tjuvar" säljer saker på blocket är inte samma sak som att alla som säljer saker på blocket är tjuvar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dra upp en sida som över huvudtaget inte handlar om Coca-Cola och skriv inte namnet CocaCola utan istället CocAcola eller något så borde inte Coke ha så mycket att lacka på
![]() Du bör dessutom inte ha en logotyp som denna... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tror du övertolkade det jag skrev lite
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
CocaCola är ingalunda ett bolag man skall ge sig kamp med, även om dom kan köpa loss namnet , så kommer antaligen låta jurister lösa tvisten. Har du dessutom reggat i namnet i ondtro, så har du verkligen satt dig i knipa. Om du hade varit en stor fan av CocaCola och hade gjort en hemsida, då hade man nog sett mellan fingrarna. Men här är du bara ute efter pengar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Citat:
Att köpa domän : CocaCola.* är varumärkes intrång så det står härligt till , en del varumärke kan man få regga och med ägares goda minne, men Coca Cola hör inte till dessa. Jag sålde för några år sedan en linux distrubtion som hette Lindows ( Dom har bytt namn idag ), fick papper från tingsrätten att upphöra genast, dock var dett ett bra sökord att få in kunder på, så jag nyttjade sökordet ett tag. Distrubtionen i sig var inte så mycket att hänga i julgrannen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Denna tråd fick mig att tänka på Run Bitch, Run! ur Scary Movie
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
|
Om du inte redan har listat ut det, så googla lite på varumärken och Kodakvarumärke.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
Det här måste tillhöra top 3 på "Vilka är de mest idiotiska domänköpen som gjorts 2008"-listan. Grattis SpiddyGonzales, du kommer antagligen bli både ökänd och fattig om du inte tar de råd du har fått i tråden. Fast jag hade nog hellre köpt ett par helsidor i en rikstäckande kvällstidning för pengarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() En grej som är lite kul, de är att Coca Cola använder sig inte av någon domän som är uppbyggd enligt CocaCola.**, utan de använder sig av Coca-Cola.** på alla som jag har kollat. Så den domän som Coca Cola egentligen skulle vara intresserad av är Coca-Cola.me :P Jag kanske ska ta och göra en väl vald investering. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|