FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Viktig information
Vi har under de senaste dagarna upplevt nedsatt kapacitet och avbrott på vår e-posttjänst för vissa av våra mailkonton, däriblant ert. Felet är nu åtgärdat och e-posttjänsten fungerar igen, men vi är tyvärr tvungna att återställa en backup för mailen i ert mailkonto. Därför finns det som ni ser ingen gammal e-post i er inkorg just nu. Vi jobbar för fullt med återställningen och hoppas kunna leverera den till er inkorg så snart som möjligt. Vi beklagar verkligen det inträffade och ska så fort detta är över se över och förbättra vårt system för att undvika att det händer igen! Med vänlig hälsning Loopia AB
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Känns som man fortfarande saknar massor av mail även om det kommit endel gamla under natten.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ett antal ganska stora företagskunder som använder främst mail i sitt dagliga arbete. Jag kan säga att dessa 3 dagarna har varit helvetiska för mig, då de inte kunnat nå sina mailkorgar hos Loopia. Just nu överväger de att flytta hosting till ett annat bolag och är relativt uppretade - deras mailkorgar gapar tomma nu. Jag hoppas Loopia gör något nu för sina kunder annars kommer de nog att mista en del.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"Ganska stora företagskunder" borde väl ändå ha sin egna Exchange-kärra? SBS är ju prisvärt och kostar inte många konsulttimmar i kvartalet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag skulle personligen inte ta i Microsoft-lösningar ens med en käpp (jobbade bl.a. på ett välkänt IT-företag med 700+ anställda, Microsoft produkter var portförbjudna), men det är jag det ![]() Senast redigerad av jayzee den 2011-12-08 klockan 22:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Verkar fortfarande vara problem hos Loopia efter nästan en vecka:
http://www.driftbloggen.se/?p=2789 Intressant är att de tagit bort allt det de skrivit om incidenten på driftbloggen och ersatt det med den ganska intetsägande texten ovan. Ett totalt haveri på tre dagar försvinner inte bara för att man tar bort inläggen från driftbloggen... Under en veckas tid har kunderna inte fått någon saklig information utan enbart ett konstant "vi jobbar på problemet" vilket gör att många blir än mer upprörda. Ska det ta så här lång tid att återställa backup för kunderna? Känns som att inte heller backupsystemet fungerar särskilt bra. Jag har stor förståelse för såväl leverantören som kunderna när haverier inträffar men är det här verkligen ett bra sätt att hantera problemen på? Jag tycker det luktar lite illa.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-10 klockan 15:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ouch, verkar riktigt illa nu...
Citat:
Står även på lite på IDG. Verkar dröja minst två veckor till och det är inte ens säkert att de kan återskapa all data. Det där är riktigt illa för Loopia. Senast redigerad av pelmered den 2011-12-12 klockan 16:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle redan efter 2 dagar pekat om min mail till annan ort,
Sen undrar jag hur dom som har AFFÄRSKRITISKA mail tänker. Har man inte egna kopior på sånt som är viktigt? Låter man bara sånt ligga kvar i mailen? Lite eget ansvar bör man kanske ta om det nu är SÅ viktiga saker.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har jobbat på stora företag, med över 300.000 anställda utan att ha brandsäkert kassaskåp på lokalkontor där man förvarar avtal för miljarder. Om nu kontoret tillåts brinna upp och företaget fysiskt gå upp i rök, varför ska man kräva att sin mail ska ha bättre skydd? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|