FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Funderar på att åka ner med tjejen i 1 vecka för att spana lite hur Malta är. Tar gärna emot tips på bra hotell som man kan bo på.
Har ingen direkt budget så tar emot alla förslag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var i Malta vill du bo?
Vill du bo i St Julians så har du Hilton, Sliema så har du Fortina Hotell. Mdina så har Xara Palace. Xara Palace har bara 16-20 rum något och väljer du bättre sviten så får du egen jacucci på altanen. Du har även Radisson Blue och The Westing samt InterContinental i St Julians. Radisson Blue finns även på Golden Bay. Valletta Grand Hotel Excelsior Är bara 5 stjänors hotell jag listar där som är fina och har bra sviter med ![]() Har dock inte hunnit testa alla dom själv ännu, då jag bor i Malta. Fortina Hotell ligger granne med mitt område i Slima där jag bor. Xara Palace har jag testat, fint och lite gammaldags stil. Skönt resa bort o testa hotell även om man bor på ön. Även väldigt fin resturang på takvåningen där, men bara efterrätt ligger på upp till 30EUR så ingen ställe man äter på om man inte har budget för det. Om du vill ha väldigt fint med och kan tänka dig bo på Gozo så har du det väldigt fina hotellet Kempinski San Lawrenz. Malta är i regel rätt prisvärda även dom fina hotellen sviter, då jag normalt brukar räkna 500-1000EUR per natt inom EU för bättre hotell sviter. Här finns det fina sviter för under 500EUR per natt. Vill du spara pengar så kan du få typ dubbelrum för 20EUR+ per natt på 4 stjänors hotell under riktigt lågsesong. Senast redigerad av patrikweb den 2013-08-26 klockan 17:00 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|