Kom ihåg mig?

Bästa hotellet för domänhantering?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-05, 15:53 #1
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Sen är det ju, som Loopia också påpekar ovan, det eviga problemet med externa beroenden som ställer till det för alla svenska webbhotell. Antingen händer inget alls när något skulle behöva förändras eller så dröjer det månader eller år.
Det är möjligt att Loopia är beroende andra men eftersom jag vet att deras konkurrenter/kolleger har löst detta så borde de också kunna lösa detta problem. Sen kanske de tycker att kostnaden är för hög och/eller vinsten för låg för att lösa detta men då handlar det om att låta kostnader gå före säkerheten och trygghet för kunderna. Trots allt så skrivs det ofta här på WN att vi som kunder också har ansvar att kolla att allt blir rätt. Dock hjälper inte Loopia till och gör detta enkelt för oss. Och trots allt, missar Loopia så kan de betala tillbaka 79:-...

Men den absolut enklast förklaringen kanske är att Loopia vill ha betalt en månad innan och förnyar precis när domänen löper ut? Det blir väldigt många små slantar som skramlar i kassalådan.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-07, 11:50 #2
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
Jag kan varmt rekommendera att inte använda Binero, i alla fall inte om ni har med ett större antal .se-domäner att göra, och i synnerhet inte om ni har flera konton (d.v.s. flera företag) med domäner.

Och herregud, att överlåta domäner via Binero är ett rent helvete. Deras support är under all kritik och verkar finnas en person på Registry som har minsta lilla koll, i övrigt verkar det mest vara... ja, jag ska ta och hålla käften nu för att inte förgylla forumet med en massa svordomar.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-07, 15:22 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Vad gäller överlåtelser av .SE domäner så kräver vi lite mer handlingar än vad andra registrarer gör och det är på grund av att vi har sett mer aktiviteter där personer försöker komma åt andra kunders domäner med hjälp av förfalskade underskrifter. Det tar därför några dagar extra innan dessa blir klara.

Vi är extremt noga och vill inte göra misstag så handläggningstiden kan bli något längre om vi får in väldigt mycket överlåtelser vissa perioder.
Där tycker jag absolut att ni gör rätt till 100%. Övriga leverantörer bör följa ert exempel snarare. Säkerheten måste gå först.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-10 klockan 09:23
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-09, 22:33 #4
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Jag använder personligen CityNetwork för att hantera alla mina domäner. Det är lätt att beställa och kontrollpanelen är väldigt lättöverskådlig. Priset är dessutom väldigt bra.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-10, 08:40 #5
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Medlem

Citat:
Där jag absolut att ni gör rätt till 100%. Övriga leverantörer bör följa ert exempel snarare. Säkerheten måste gå först.
Håller med, kundens säkerhet måste alltid komma i första hand så cred till Binero för det.

I motsats till Bineros hantering kan man ju dock bli lite mörkrädd när man får följande samtal från en konkurrent:

Pelle: - Hej jag heter Pelle och ringer från *pip*, en av era kunder ska flytta till mig och jag skulle behöva auktorisationskoden för domänen.

Jag: - Ok, då kan kunden hämta ut den via kontrollpanelen eller kontakta oss ang detta då vi så klart inte lämnar ut den via telefon.

Pelle: - Jaha, det var ju tråkigt att vi inte kan ha lite smidigt samarbete oss leverantörer emellan.

Man börjar ju då fundera på hur Pelle skulle agerat i en omvänd situation...
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-10, 09:26 #6
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Håller med, kundens säkerhet måste alltid komma i första hand så cred till Binero för det.

I motsats till Bineros hantering kan man ju dock bli lite mörkrädd när man får följande samtal från en konkurrent:

Pelle: - Hej jag heter Pelle och ringer från *pip*, en av era kunder ska flytta till mig och jag skulle behöva auktorisationskoden för domänen.

Jag: - Ok, då kan kunden hämta ut den via kontrollpanelen eller kontakta oss ang detta då vi så klart inte lämnar ut den via telefon.

Pelle: - Jaha, det var ju tråkigt att vi inte kan ha lite smidigt samarbete oss leverantörer emellan.

Man börjar ju då fundera på hur Pelle skulle agerat i en omvänd situation...
Wow, vore onekligen intressant att veta vilka det gällde Om det nu är helt säkert att det verkligen var de som ringde? Jag anser att man bör stängas av som registrar omedelbart om man agerar på det viset.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-10 klockan 10:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-10, 12:27 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Wow, vore onekligen intressant att veta vilka det gällde Om det nu är helt säkert att det verkligen var de som ringde? Jag anser att man bör stängas av som registrar omedelbart om man agerar på det viset.
Vill inte peka ut en konkurrent men personen finns här på wn.se så hen kanske berättar själv
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-13, 16:24 #8
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Vill inte peka ut en konkurrent men personen finns här på wn.se så hen kanske berättar själv
Hoppas det finns många som heter Pelle.
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-10, 10:06 #9
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Citat:
Hahahah! Dagens kommentar. Nästan så nån skulle sätta den som topic på #wn..
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-10, 22:53 #10
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Vi är extremt noga och vill inte göra misstag så handläggningstiden kan bli något längre om vi får in väldigt mycket överlåtelser vissa perioder.
Vi har gjort en social engineering och fått full tillgång till ett konto hos Binero, i detta fall var det dock en person som borde ha behörighet men som inte hade det.

Men det är skrämmande att det gick så enkelt.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017