Kom ihåg mig?

datafyndet.se - datafyndet.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-12, 22:31 #31
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by Niki@Oct 12 2004, 18:16
Jo jag tål kritik, men det blev en hej-vild diskusion om felstavningar och sånt i min tråd där jag vill ha svar på om dom va värda något eller inte.

Jag tålde det den första gången, men sen spårade jag ur, klart fan jag gjorde alla kommmer och skräpar här.

Eller vad tycker du?
Som sagt, felstavningen hade ju inte med domännamnet att göra, utan mario va snäll och påpekade att mailadressen va felstavad. Sen om man vill försöka få fram ett värde på nånting så brukar det innebära att man måste diskutera det för att komma fram till något.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-13, 21:33 #32
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Mar 2004
Read Only

Iom att ingen tar tillfället iakt så fortsätter jag att skräpa ner här även om detta är ett försvar till niki så har det inte riktigt med saken att göra.

David: Du säger att jag inte fattar att stavningen är viktig. Jag vill påstå att det är du som inte fattar att det är skit samma vad du och svenska akademien tycker. Det är vad folk de facto kallar saker och ting som gäller.
Några exempel?
www.web.se - fel ska vara www.webb.se, men det förstnämnda funkar eller?
www.mejl.se - fel ska vara www.epost.se (!)
www.okult.se - fel ska vara www.ockult.se

Visst håller jag med om att hur man stavar är viktigt, tex är inte www.dattakonsult.se speciellt bra, det betyder inget för folk och är inte rätt stavat men www.datakonsult.se är väl okej? Även om han kanske pysslar med hårdvaran och inte "datat" på ett företag som har folk skapat sej en uppfattning om vilket område han/hon verkar inom. Det där med data får man väl skylla lite på ADB, nuvarande IT. Jag tror tex www.aega.se också skulle funka fast man aldrig skulle få rätt hos svenska läraren för den stavningen.

Slutsats, datafyndet betyder nog fortfarande något hos ganska många i olika åldrar just dator fyndet. Nu hade killen även datorfyndet.se till salu. Som jag har sagt tidigare har nikis domäner inget värde för mej men om jag inte missminner mej helt så har det funnits en tråd där en kille skulle sälja just "burkar" så för honom borde det vara värt något.
Som jag har "sagt" tidigare så sätt in en annons på blocket och om allt går bra tala om för oss andra hur det gick!
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-13, 21:39 #33
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
Japp tack för den informationen, men föresten, sa jag något om att sälja dom? :S

Tror vi missuppfattade varandra men gillade de du sa för du hade en poäng.

Tack,

Niki
Niki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-13, 22:31 #34
Frejs avatar
Frej Frej är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Frej Frej är inte uppkopplad
Flitig postare
Frejs avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by cornelii@Oct 7 2004, 19:49
om det skulle finnas nån regel här på wn.se så är det väl att svaren ska vara relevanta. Felstavat?!?!?! Många människor säger fortfarande data om datorn "...min data har gått sönder.." osv. Om det finns möjligheter att kolla hur många som söker på ordet data jämfört med dator skulle vara intressant.

Sen får man väl anta att om någon ska sälja en domän att han eller en av honom nära stående person äger den. Klart man har alias och kanske inte bara ett heller. Sowhat liksom.

Hursomhelst så har dom domänerna inget värde för mej men prova med blocket.se sätt ut en annons. Vi sålde en butik på det sättet. Iof inte den vi annonserade ut men vi fick kontakt med den kunden på det viset.
"...min data har gått sönder.."

Visst kan data gå sönder...
Frej är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-14, 13:01 #35
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by cornelii+Oct 13 2004 @ 21:33--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (cornelii @ Oct 13 2004 @ 21:33)
David: Du säger att jag inte fattar att stavningen är viktig. Jag vill påstå att det är du som inte fattar att det är skit samma vad du och svenska akademien tycker. Det är vad folk de facto kallar saker och ting som gäller.
Några exempel?
www.web.se - fel ska vara www.webb.se, men det förstnämnda funkar eller?
www.mejl.se - fel ska vara www.epost.se (!)
www.okult.se - fel ska vara www.ockult.se
[/b]

Ska du påstå något så kan det ju gärna vara korrekt. Speciellt om du gör det med ett "(!)".

Kan upplysa dig om att både "mejl" och "mejla" är vedertagna uttryck i det svenska språket och även finns i Svenska Akademiens Ordlista.

<!--QuoteBegin--SAOL

mejl s. -et; pl. =
<vard.> e-brev, e-post

mejla v. -de
<vard.> skicka e-post
[/quote]

Edit: Korrigering efter fel på quote-funktionen
Oläst 2004-10-14, 21:32 #36
Read Only

Read Only

Marcuss: ojoj...man kan få intrycket att du är arg! Det fanns dock en poäng inbakad hoppas du förstod den.
Oläst 2004-10-14, 21:41 #37
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by cornelii@Oct 14 2004, 21:32
Marcuss: ojoj...man kan få intrycket att du är arg! Det fanns dock en poäng inbakad hoppas du förstod den.
Arg? Nejdå. Uttryckte mig bara lite strikt då jag blir lite less då någon uttalar sig/kommer med påståenden om saker utan att kontrollera att det är korrekt.

Poängen förstod jag, men tycker fortfarande att man bör använda sig av korrekt fakta även om det inte utgör den huvudsakliga delen av sammanhanget.

För övrigt så håller jag med dig i ditt resonemang att man inte för detta fall borde uttrycka sig med att det är "felstavat". Däremot kan man ju hävda att "data" kanske inte är det bästa att använda i sammanhanget utan att "dator" antagligen innebär ett högre värde.

Jag är också en av de många som har ett företagsnamn som innehåller ordet "Data" även om det möjligen inte är det mest lämpade iomed att det egentligen är "datorer" vi jobbar med.
Oläst 2004-10-15, 10:40 #38
Read Only

Read Only

Så bra då är vi överrens Korrekt, fakta och sånt får studenter hålla på med, jag kör med "gut-feeling" för det mesta. Klart det blir lite fel ibland men oftast stämmer min "verklighet" med kartan så att säga. Men vad tror du att dom kan vara värda, domänerna alltså? Deras värde ligger på runt reg-avgiften plus några cola kanske?
Oläst 2004-10-15, 17:06 #39
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by cornelii@Oct 15 2004, 10:40
Så bra då är vi överrens Korrekt, fakta och sånt får studenter hålla på med, jag kör med "gut-feeling" för det mesta. Klart det blir lite fel ibland men oftast stämmer min "verklighet" med kartan så att säga. Men vad tror du att dom kan vara värda, domänerna alltså? Deras värde ligger på runt reg-avgiften plus några cola kanske?
Min utredning kring det blev lite lång och utsvävande så jag startade en ny tråd kring det just här med domänvärderingar, för att slippa smutsa ner i den här tråden.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017