FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Read Only
|
Iom att ingen tar tillfället iakt så fortsätter jag att skräpa ner här även om detta är ett försvar till niki så har det inte riktigt med saken att göra.
David: Du säger att jag inte fattar att stavningen är viktig. Jag vill påstå att det är du som inte fattar att det är skit samma vad du och svenska akademien tycker. Det är vad folk de facto kallar saker och ting som gäller. Några exempel? www.web.se - fel ska vara www.webb.se, men det förstnämnda funkar eller? www.mejl.se - fel ska vara www.epost.se (!) www.okult.se - fel ska vara www.ockult.se Visst håller jag med om att hur man stavar är viktigt, tex är inte www.dattakonsult.se speciellt bra, det betyder inget för folk och är inte rätt stavat men www.datakonsult.se är väl okej? Även om han kanske pysslar med hårdvaran och inte "datat" på ett företag som har folk skapat sej en uppfattning om vilket område han/hon verkar inom. Det där med data får man väl skylla lite på ADB, nuvarande IT. Jag tror tex www.aega.se också skulle funka fast man aldrig skulle få rätt hos svenska läraren för den stavningen. Slutsats, datafyndet betyder nog fortfarande något hos ganska många i olika åldrar just dator fyndet. Nu hade killen även datorfyndet.se till salu. Som jag har sagt tidigare har nikis domäner inget värde för mej men om jag inte missminner mej helt så har det funnits en tråd där en kille skulle sälja just "burkar" så för honom borde det vara värt något. Som jag har "sagt" tidigare så sätt in en annons på blocket och om allt går bra tala om för oss andra hur det gick! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Japp tack för den informationen, men föresten, sa jag något om att sälja dom? :S
Tror vi missuppfattade varandra men gillade de du sa för du hade en poäng. Tack, Niki |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Visst kan data gå sönder... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Ska du påstå något så kan det ju gärna vara korrekt. Speciellt om du gör det med ett "(!)". Kan upplysa dig om att både "mejl" och "mejla" är vedertagna uttryck i det svenska språket och även finns i Svenska Akademiens Ordlista. <!--QuoteBegin--SAOL mejl s. -et; pl. = <vard.> e-brev, e-post mejla v. -de <vard.> skicka e-post [/quote] Edit: Korrigering efter fel på quote-funktionen
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Read Only
|
Marcuss: ojoj...man kan få intrycket att du är arg! Det fanns dock en poäng inbakad hoppas du förstod den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Poängen förstod jag, men tycker fortfarande att man bör använda sig av korrekt fakta även om det inte utgör den huvudsakliga delen av sammanhanget. För övrigt så håller jag med dig i ditt resonemang att man inte för detta fall borde uttrycka sig med att det är "felstavat". Däremot kan man ju hävda att "data" kanske inte är det bästa att använda i sammanhanget utan att "dator" antagligen innebär ett högre värde. Jag är också en av de många som har ett företagsnamn som innehåller ordet "Data" även om det möjligen inte är det mest lämpade iomed att det egentligen är "datorer" vi jobbar med.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Read Only
|
Så bra då är vi överrens
![]() |
||
![]() |