Kom ihåg mig?

Sajten försvann från google

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-27, 00:05 #31
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Flitig postare

"duplicate content" tillför nästan alltid något positivt, om man vet HUR man använder "duplicate content", vill säga.

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 00:12 #32
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Det kan som du säger fungera om man är otålig .Man tjänar ALDRIG i längden på att försöka lura Google. Men allt beror på hur man definierar det vi talar om, visst kan man ha citat och annat utan större problem så länge det inte är det enda innehållet.
Oläst 2009-04-27, 00:17 #33
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by tartareandesire@Apr 27 2009, 00:12
Det kan som du säger fungera om man är otålig .Man tjänar ALDRIG i längden på att försöka http://www.google.com/support/webmasters/b...en&answer=66361. Men allt beror på hur man definierar det vi talar om, visst kan man ha citat och annat utan större problem så länge det inte är det enda innehållet.

Du kan ha hela artiklar upplagda på flera olika ställen, funkar klockrent. Hur tror du att alla dagstidningar klarar sig undan "duplicate content" filtret? De publicerar många EXAKT LIKADANA artiklar, de som kommer från olika nyhetsbyråer som TT ...

Funkar lika bra för en själv OM man vet hur man ska göra, få dem att ranka under varandra ...

Säg sedan, när du gör det om och om igen, att det finns ett "duplicate content"-filter ... vad ska jag tro på? det som google visar för mig, eller någon som skriver på ett forum? Jag väljer att tro på vad google talar om för mig

/Patrik Berggren
Oläst 2009-04-27, 00:37 #34
Supermoderator

Supermoderator

Visst funkar det, beror helt på vad man har för innehåll i övrigt och hur man lägger upp det hela. Sedan tror jag, av egen erfarenhet att döma, att Google fungerar sämre på andra språk än engelska.

Poängen kvarstar, man tjänar aldrig i längden på att försöka lura Google, det är bara ett argument alla SEO-lurendrejare använder för att locka och behålla godtrogna kunder.
Oläst 2009-04-27, 08:16 #35
Flitig postare

Flitig postare

ha, ha ... ja, nu försöker ju inte jag "locka och behålla godtrogna kunder" då jag inte har några eller letar några SEO kunder.

"duplicate content" fungerar lika bra på vilket språk du än väljer att använda, t o m engelska.

SEO = lura google hela tiden

varför skulle det annars finnas företag som enkom sysslar med SEO om det i längden INTE lönar sig att försöka lura google? Det är väl det ALLA gör, mer eller mindre, som sysslar med SEO. Kanske missat något där, eller, det beror på "hur man definierar" SEO överlag.

Ska vi fortsätta denna diskussion lär vi starta en ny tråd då denna gått way off topic nu

Ha det
/Patrik Berggren
Oläst 2009-04-27, 10:02 #36
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Medlem

Citat:
Originally posted by MrBob@Apr 26 2009, 23:45
Ursäkta mig, jag har följt tråden med ett halvt öga... Men nu klickade jag på din länk.

Jag trodde "lydnad" var något man skulle lära sin fru...!

Det slår mig, det kanske är fler än jag som får dessa associationer och om man nu söker efter "lydnad" i sexuell betydelse då borde man bli besviken om man kommer till din sida...?

Om man nu inte har hund, men är det inte agillity eller möjligen ... ja något annat som man söker på då? Jag har inte hund så jag vet inte och jag ska inte spekulera!

Du har inga meta-taggar noterade jag också och de lärde tvistar om det är nödvändigt eller inte, men jag vet inte... Det kanske är värt ett försök??
Haha, ja dom som googlar på det får väll bli besviken då.
Dyker det upp någon annan domän som känns intressant så byter jag helt enkelt. Tillsvidare får lydnad.se duga
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 13:32 #37
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Flitig postare

Men du tänker fel!

Det är DITT problem, inte besökarnas och det är därför din webbplats försvinner eller rankar dåligt.

Om ??% (majoriteten eller väldigt många) av alla sexbesökare från Google söker på "lydnad" (i någon sexuell form) och kommer till din webbplats då klickar dom bara EN gång. Sen klickar dom vidare i SERPen eller gör en ny sökning på sökmotorn.

Detta betyder för sökmotorn att din sida inte är så bra. Ja, kanske rent av jättekass. Är man sex-surfare och letar efter "lydnad" då finns det inte mycket att hämta på din sida! Så för alla dessa besökare är din sida jättedålig!

För rätt målgrupp är givetvis din webbplats inte dålig, men för fel målgrupp är den dålig! Jag hoppas du förstår skillnaden och du ska absolut inte ta det personligt! Jag vill uppmärksamma dig på problemet.

Meta-taggar kan vara ett sätt att hjälpa sökmotorn att beskriva din webbplats. Det är själva syftet med metainformation.

"Svenska folkets sexvanor ska inte underskattas" och med ditt val av domännamn har du ofrivilligt själv gett dig in i branschen...

Jag säger inte att det i Sverige finns mer sex-folk än hund-folk för det vet jag inget om. Men väl vid datorn, i sökfönstret på Google? Där kanske det finns fler sex-människor som söker på "lydnad" än vad det finns hund-människor som söker på "lydnad"?

Det är något du bör ta reda på och där kanske du har svaret på din fråga!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 13:58 #38
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by MrBob@Apr 27 2009, 13:32
Men du tänker fel!

Det är DITT problem, inte besökarnas och det är därför din webbplats försvinner eller rankar dåligt.

Om ??% (majoriteten eller väldigt många) av alla sexbesökare från Google söker på "lydnad" (i någon sexuell form) och kommer till din webbplats då klickar dom bara EN gång. Sen klickar dom vidare i SERPen eller gör en ny sökning på sökmotorn.

Detta betyder för sökmotorn att din sida inte är så bra. Ja, kanske rent av jättekass. Är man sex-surfare och letar efter "lydnad" då finns det inte mycket att hämta på din sida! Så för alla dessa besökare är din sida jättedålig!

För rätt målgrupp är givetvis din webbplats inte dålig, men för fel målgrupp är den dålig! Jag hoppas du förstår skillnaden och du ska absolut inte ta det personligt! Jag vill uppmärksamma dig på problemet.

Meta-taggar kan vara ett sätt att hjälpa sökmotorn att beskriva din webbplats. Det är själva syftet med metainformation.

"Svenska folkets sexvanor ska inte underskattas" och med ditt val av domännamn har du ofrivilligt själv gett dig in i branschen...

Jag säger inte att det i Sverige finns mer sex-folk än hund-folk för det vet jag inget om. Men väl vid datorn, i sökfönstret på Google? Där kanske det finns fler sex-människor som söker på "lydnad" än vad det finns hund-människor som söker på "lydnad"?

Det är något du bör ta reda på och där kanske du har svaret på din fråga!
Ja det är såklart en dålig webbplats för sexgooglare :P
Det finns väll ganska mycket ute på nätet som kan misstolkas och förövrigt står det tydligt i Title och Description att det handlar om hundar. Jag dessutom tveksam till om folk verkligen enbart söker på ordet "lydnad" och avser komma till nån sexsajt. Dom lär ju bli besviken om man kollar i serpen Mina konkurrenter lär väll också drabbas av klickfrekvensen på samma ord

Min avsikt är (som jag sagt två gånger redan) inte att ranka på lydnad utan på allt runtomkring "lydnad". Men om man har sajt som nästan uteslutande handlar om tävlingslydnad, vardagslydnad, agility, rallylydnad, lydnadsips osv så tänkte jag att lydnad.se kunde passa bra. Jag kan iofs erkänna att jag gärna byter domän om jag hittar någon bättre som inte är missvisande men jag har ingen lust att investera några stora slantar på domänköp innan jag vet om sajten får 1, 10 eller 100 besökare i månaden. jag vill se potentialen först.

När jag köpte domänen var min tanke inte att ragga besök på "lydnad", det får Mr Wize fortsätta med
Tanken var att domännamnet var billigt (199 spänn) och lätt att komma ihåg.
Oläst 2009-04-27, 15:16 #39
Flitig postare

Flitig postare

Jag ser inte att din sida är speciellt optimerad för dessa olika typer av lydnad som du beskriver. Är det något typ av verktyg som du använder?

Alltså, grundläggande SEO säger att title, meta och sidans innehåll någorlunda ska överensstämma. Om möjligt gärna hierarki också.

Jag reflekterar över hundtips och lydnadstips som står blandat i samma sammanhang.

Sen tänker jag, skulle du inte kunna skriva om dina olika lydnader i den bruna ramen längst upp? Jag vet inte vad rallylydnad är (vilket är sant) och när jag tittar på din sida blir jag inte klokare!

Där kan du göra bättre!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 15:33 #40
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by MrBob@Apr 27 2009, 15:16
Jag ser inte att din sida är speciellt optimerad för dessa olika typer av lydnad som du beskriver. Är det något typ av verktyg som du använder?

Alltså, grundläggande SEO säger att title, meta och sidans innehåll någorlunda ska överensstämma. Om möjligt gärna hierarki också.

Jag reflekterar över hundtips och lydnadstips som står blandat i samma sammanhang.

Sen tänker jag, skulle du inte kunna skriva om dina olika lydnader i den bruna ramen längst upp? Jag vet inte vad rallylydnad är (vilket är sant) och när jag tittar på din sida blir jag inte klokare!

Där kan du göra bättre!
Ja, sånt är på G.
hittills har jag bara skrivit om tävlingslydnad och den har jag optimerat hyfsat alla fall: http://www.lydnad.se/tavlingslydnad/. Jag tänker lägga in dessa kategorier i den bruna listen när jag vet hur många områden som skall vara med. Blir det för många får de inte plats och då måste jag hitta på en annan lösning.

Jag har gjort grunden på sidan och jag tänker komplettera med mer information eftersom. Om jag lägger ut sidan när allt är klart (som man SKA göra?) så har jag tyvärr tröttnat för länge sedan. Bättre nu än aldrig
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017