FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
glömde en sak. ordet lydnad, på en första placering i träfflistan, ger inte mer än ca 5 - 10 st besök/dag ...
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Visst, domänen är "lydnad" men nått skall väll en sida som handlar om olika former av hundlydnad heta? Jag tycker ditt inlägg är lite halv-otrevligt, jag bad inte om någon kritik och vill inte få "Lycka till i SERP:en ..." bara för att du är pissed off pga att jag konkurerar på ditt område. Det känns som så alla fall |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du tar det på fel sätt ...
Jag är inte "pissed off" på att du "konkurrerar" på mitt område. Har aldrig varit rädd för konkurrens, hell, jag har t o m hjälp konkurrenter med bra on-page tips för att kunna ta placeringar i SERP:en. Du läser in för mycket, allt vara i välmening, och du fick gratis tips på hur mycket sökordet "lydnad" är värt i besökare på en första + andra placering ... Med det facit i hand borde du vara tacksam, om nu sökordet är "lydnad", så du inte gör för mycket jobb som genererar lite resultat. Det arbetet kan du lägga på andra sökord istället ![]() Ha en fortsatt trevlig helg Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det ser ut som du hamnat i något typ av otäckt filter då du inte ens finns när man söker på URL:en. Orsaken är sannolikt den drastiska förändring som skett från endast ett par meningar till fullskalig sajt. Jag har för tillfället 2 sajter i samma sits som har varit i filter ca. 1-2 månader nu, dock inte av samma orsak.
Hur lång tid det kommer ta att återfå placering i index vill jag dock inte spekulera i då det varierar enormt mycket. Nästa gång du lägger upp en sida som blir indexerad, se till att ha mer text. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förresten ... kikade precis statistiken. 64 st senaste 30 dagarna, eller ca 2 st/dag ... inget viktigt sökord, som du förstår
![]() /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
hur tror du jag tänker egentligen? jag har inte den lyxen att jag har ett domännamn som är ett bra sökord . Du verkar tro att alla vill ranka på sina domäner. Tänk om Mr Wize... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag förstår dock inte hur normala sajter kan hamna i ett sånt filter. Handlar det om luckor i google's algortimer eller hittade google något som inte gillades? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
.htaccsess vet jag inget om, det är en php-grejj. Tror du att denna ompekning har något med bestraffningen att göra? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|