Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sajten försvann från google

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-25, 17:56 #11
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Flitig postare

glömde en sak. ordet lydnad, på en första placering i träfflistan, ger inte mer än ca 5 - 10 st besök/dag ...

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-25, 20:02 #12
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Medlem

Citat:
Originally posted by MrWize@Apr 25 2009, 17:51
Vart hade du tänkt att du skulle ranka med din domän? Det blir ju inte lätt att slåss med de siterna som ligger "högst upp" på sidan 1 för sökordet: lydnad

Det finns en handfull, starka siter, i de träfflistor du vill vara synlig i. Det är nog inte så lätta att tampas med då de är gamla och väletablerade siter med mycket "authority" ... som byggs på för varje dag som går.

Du behöver ett par länkar, från någon av de siterna, vilket jag tror blir svårt att få. Många har försökt tidigare, alla har i stort sett fått "Tack, men nej tack" till sådana erbjudanden

Lycka till i SERP:en ...
/Patrik Berggren
Vadå, nu förstår jag inte alls. Hur kan du ha fått för dej min idé är att ranka på "lydnad"?
Visst, domänen är "lydnad" men nått skall väll en sida som handlar om olika former av hundlydnad heta?
Jag tycker ditt inlägg är lite halv-otrevligt, jag bad inte om någon kritik och vill inte få "Lycka till i SERP:en ..." bara för att du är pissed off pga att jag konkurerar på ditt område. Det känns som så alla fall
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-25, 21:56 #13
Flitig postare

Flitig postare

Du tar det på fel sätt ...

Jag är inte "pissed off" på att du "konkurrerar" på mitt område. Har aldrig varit rädd för konkurrens, hell, jag har t o m hjälp konkurrenter med bra on-page tips för att kunna ta placeringar i SERP:en.

Du läser in för mycket, allt vara i välmening, och du fick gratis tips på hur mycket sökordet "lydnad" är värt i besökare på en första + andra placering ...

Med det facit i hand borde du vara tacksam, om nu sökordet är "lydnad", så du inte gör för mycket jobb som genererar lite resultat. Det arbetet kan du lägga på andra sökord istället

Ha en fortsatt trevlig helg
Patrik Berggren
Oläst 2009-04-25, 21:58 #14
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Det ser ut som du hamnat i något typ av otäckt filter då du inte ens finns när man söker på URL:en. Orsaken är sannolikt den drastiska förändring som skett från endast ett par meningar till fullskalig sajt. Jag har för tillfället 2 sajter i samma sits som har varit i filter ca. 1-2 månader nu, dock inte av samma orsak.

Hur lång tid det kommer ta att återfå placering i index vill jag dock inte spekulera i då det varierar enormt mycket.

Nästa gång du lägger upp en sida som blir indexerad, se till att ha mer text.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-25, 22:01 #15
Flitig postare

Flitig postare

Förresten ... kikade precis statistiken. 64 st senaste 30 dagarna, eller ca 2 st/dag ... inget viktigt sökord, som du förstår

/Patrik Berggren
Oläst 2009-04-25, 22:01 #16
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by MrWize@Apr 25 2009, 21:56
Du tar det på fel sätt ...

Jag är inte "pissed off" på att du "konkurrerar" på mitt område. Har aldrig varit rädd för konkurrens, hell, jag har t o m hjälp konkurrenter med bra on-page tips för att kunna ta placeringar i SERP:en.

Du läser in för mycket, allt vara i välmening, och du fick gratis tips på hur mycket sökordet "lydnad" är värt i besökare på en första + andra placering ...

Med det facit i hand borde du vara tacksam, om nu sökordet är "lydnad", så du inte gör för mycket jobb som genererar lite resultat. Det arbetet kan du lägga på andra sökord istället

Ha en fortsatt trevlig helg
Patrik Berggren
För andra gången: Nej, jag har inte gjort en hel sajt för att försöka ranka bra på "lydnad".

hur tror du jag tänker egentligen? jag har inte den lyxen att jag har ett domännamn som är ett bra sökord . Du verkar tro att alla vill ranka på sina domäner. Tänk om Mr Wize...
Oläst 2009-04-25, 22:19 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by MrWize@Apr 25 2009, 22:01
Förresten ... kikade precis statistiken. 64 st senaste 30 dagarna, eller ca 2 st/dag ... inget viktigt sökord, som du förstår

/Patrik Berggren
Sluta tjata om ordet lydnad!
Oläst 2009-04-25, 22:21 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by daniel_@Apr 25 2009, 21:58
Det ser ut som du hamnat i något typ av otäckt filter då du inte ens finns när man söker på URL:en. Orsaken är sannolikt den drastiska förändring som skett från endast ett par meningar till fullskalig sajt. Jag har för tillfället 2 sajter i samma sits som har varit i filter ca. 1-2 månader nu, dock inte av samma orsak.

Hur lång tid det kommer ta att återfå placering i index vill jag dock inte spekulera i då det varierar enormt mycket.

Nästa gång du lägger upp en sida som blir indexerad, se till att ha mer text.
Tack för ett vettigt svar!
Jag förstår dock inte hur normala sajter kan hamna i ett sånt filter. Handlar det om luckor i google's algortimer eller hittade google något som inte gillades?
Oläst 2009-04-25, 22:44 #19
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by danielos@Apr 25 2009, 16:24
En liten fråga, varför går http://lydnad.se/ till http://lydnad.se/default.aspx ?
Beror nog på att man har en httpmodul i applikationen, eller liknande, som fångar upp anropen istället för en isapi_rewrite med .htaccess

/Patrik Berggren
Oläst 2009-04-25, 22:55 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
En liten fråga, varför går http://lydnad.se/ till http://lydnad.se/default.aspx ?

Beror nog på att man har en httpmodul i applikationen, eller liknande, som fångar upp anropen istället för en isapi_rewrite med .htaccess

/Patrik Berggren
Vad jag har förstått så är det en blandning mellan att jag kör urlrewrite.net och mappat wildcard i script mappings. Tar jag bort wildcard-mappningen så blir det inget "default.aspx" i slutet av domänen men därmed slutar urlrewrite att fungera.
.htaccsess vet jag inget om, det är en php-grejj.

Tror du att denna ompekning har något med bestraffningen att göra?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017