Kom ihåg mig?

Bra CMS/Bloggmotor?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-05, 17:03 #31
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by ChristianKarlsson.se@Apr 5 2008, 15:03
Men varför köra med block överhuvudtaget? Känns som att Drupal tar över och bestämmer åt mig.
Nja, det är ju du som bestämmer vilka block du vill använda
och hur du vill använda dem. Vill du inte använda block så
kan du förstås skippa det, men några block behöver de flesta
sajter, t ex en header, en footer, en meny och en content.
Adam N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-06, 16:14 #32
ChristianKarlsson.ses avatar
ChristianKarlsson.se ChristianKarlsson.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Medlem

Citat:
Originally posted by Adam N@Apr 5 2008, 16:07
Tanken med de flesta CMS är just att man ska slippa tänka på koden och istället kunna fokusera på innehållet. Det är nog därför du har så svårt att hitta något som passar dig.

Drupal (och många andra CMS) är dock så flexibla att man kan gräva ned sig i kodandet om man har behov för det.
När själva sajten är klar skall det givetvis fokuseras på innehållet, men när man bygger sajten vill jag ha full koll. Jag känner inte att Drupal ger mig full koll. <_< Jag har som sagt bara tittat på det lite snabbt så jag kan givetvis missat något.

Om man skall jämföra CMS med transportmedel så är Drupal en Buss som man snällt får hänga med mellan alla hållplatserna tills man når målet, som förövrigt är en bit ifrån där man bor. Jag letar efter en privatchaufför som kör precis dit jag vill utan att jag för den delen skall behöva sitta vid ratten själv. :P

(En helt annan sak, för att vara ett sajt för webmastrar så är detta forumet rätt dåligt... t.ex. skickar den meddelanden om nya inlägg när forumet själv känner för det...)
ChristianKarlsson.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-06, 16:50 #33
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Okej, du vill ha en privat chaufför som kör dit du vill, nemas problemas, kontakta en byrå så gör dom jobbet precis som du vill, priset blir lite där efter, något dyrare än att ta bussen, alternativ 2 om du vill komma "hem" ordentligt, skriv det själv, så får du det precis som du vill.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-06, 18:49 #34
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by gummianka@Apr 6 2008, 16:50
Okej, du vill ha en privat chaufför som kör dit du vill, nemas problemas, kontakta en byrå så gör dom jobbet precis som du vill, priset blir lite där efter, något dyrare än att ta bussen, alternativ 2 om du vill komma "hem" ordentligt, skriv det själv, så får du det precis som du vill.
Skriva det själv har jag funderat på, och skulle nog ge det bästa resultatet, men det skulle dock ta alldeles för mycket tid...

Att låta någon annan göra jobbet är ju, om vi nu skall fortsätta analogin, som att stanna hemma och låta någon annan springa ärenden, och det vill jag ju inte. :P

Just nu håller jag på och testar ExpressionEngine och den verkar väldigt likt Movable Type. Den har t.ex. templates med riktigt kod jag själv kan ändre enkelt m.m.. Är inte säker på om den är bättre eller sämre än MT än men det ger er i alla fall en hum om vad jag letar efter.

Om någon vet någon annan CMS/Framework/bloggmotor (gränsen är rätt flytande dem emellan verkar det som...) som liknar MT och EE skriv det här!
ChristianKarlsson.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017