FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
och hur du vill använda dem. Vill du inte använda block så kan du förstås skippa det, men några block behöver de flesta sajter, t ex en header, en footer, en meny och en content. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om man skall jämföra CMS med transportmedel så är Drupal en Buss som man snällt får hänga med mellan alla hållplatserna tills man når målet, som förövrigt är en bit ifrån där man bor. Jag letar efter en privatchaufför som kör precis dit jag vill utan att jag för den delen skall behöva sitta vid ratten själv. :P ![]() (En helt annan sak, för att vara ett sajt för webmastrar så är detta forumet rätt dåligt... t.ex. skickar den meddelanden om nya inlägg när forumet själv känner för det...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej, du vill ha en privat chaufför som kör dit du vill, nemas problemas, kontakta en byrå så gör dom jobbet precis som du vill, priset blir lite där efter, något dyrare än att ta bussen, alternativ 2 om du vill komma "hem" ordentligt, skriv det själv, så får du det precis som du vill.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Att låta någon annan göra jobbet är ju, om vi nu skall fortsätta analogin, som att stanna hemma och låta någon annan springa ärenden, och det vill jag ju inte. :P Just nu håller jag på och testar ExpressionEngine och den verkar väldigt likt Movable Type. Den har t.ex. templates med riktigt kod jag själv kan ändre enkelt m.m.. Är inte säker på om den är bättre eller sämre än MT än men det ger er i alla fall en hum om vad jag letar efter. Om någon vet någon annan CMS/Framework/bloggmotor (gränsen är rätt flytande dem emellan verkar det som...) som liknar MT och EE skriv det här! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|