FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2014 | |||
Socialdemokraterna (S) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 14.77% |
Miljöpartiet (MP) |
10 | 11.36% |
Vänsterpartiet (V) |
4 | 4.55% |
Sverigedemokraterna (SD) |
24 | 27.27% |
Piratpartiet (PP) |
2 | 2.27% |
Moderaterna (M) |
26 | 29.55% |
Kristdemokraterna (KD) |
0 | 0% |
Folkpartiet (FP) |
1 | 1.14% |
Centerpartiet (C) |
3 | 3.41% |
Annat parti |
5 | 5.68% |
Antal röster: 88. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Smitare är fel ord, du menar personer som är fria och kan styra sitt eget liv. Flytta dit man vill och slippa vara slav i Sverige
![]() Smarta och fria personer kommer alltid ha mer möjligheter, och ingen som hindrar en flytta från Sverige. Enda frivilliga typ som flyttar till Sverige är flyktingar och bidragstagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Sverige har väldigt lite unikt, enda är väl kanske full allemansrätt men finns ofta öppna parker i andra länder. Men kan inte hitta något som är bra i Sverige typ som du inte kan hitta bättre i andra länder då. Bortsett till bidrag och fri flykting mottagning men det kallar jag dock inget som är bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ojdå, en hel del rasister här på forumet.
Då kanske man bör anpassa sina inlägg efter det... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Nej, jag klickade inte på SD, röstar inte på SD heller. Men lika lite som att en som röstar på Vänsterpartiet är en militant kommunist är en som röstar på SD en rasist. Visst, det finns såna med men de flesta jag känner som kan tänka sig att rösta på SD gör det av rent missnöje. Det har alltså inget med rasism att göra och det borde en normalt funtad människa kunna inse själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Westman:
Det var inte länge sedan SD hade en Turkisk flagga på sin hemsida med ett kryss över. "HÖR INTE HEMMA HÄR" eller något i den stilen stod det. Jag mailade faktiskt dem och frågade om det på den tiden. Ja, en normal funtad människa borde förstå detta tycker jag med. Eller vänta nu, rösta på SD för att man är missnöjd? Är det lite som att klottra i skolan för att man är missnöjd med skolan? Råna en bank för att man är missnöjd med samhällets ekonomiska klyftor? Våldta kvinnor för att man är missnöjd med sitt utseende? Nä, finns andra vägar att gå om man är missnöjd. Rösta på rasister är verkligen ingen lösning ifall man är missnöjd, men det förstår väl bara en "normalt funtad människa" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tänker framförallt på valstugan, där janne jofesson gick in med gömd kamera, tänker även på SSU kvinnan som på en krog skrek rasistiska saker till vakterna m.fl. Befinner mig just nu i europas fattigaste land, fattigdom här och i Sverige går ej att jämföras. Utöver det, finns det inte samma möjligheter. T.ex. KY-utbildning, komvux, CSN m.fl. Då kan man fråga sig, varför brinner inga bilar här i europas fattigaste land? Vore väl bättre att erbjuda val, gällande EU och invandringsfrågan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Dessutom är du fördomsfull ut i fingerspetsarna. Det finns för det första ledande politiker även i andra partier som kläcker ur sig rasistiska saker, då är alltså dessa partier också rasistiska. Det är vad du säger eftersom det faktiskt inte finns i SD:s partiprogram något uttalat rasistiskt. Förväxla inte invandringskritiskt med rasistiskt, det är faktiskt vitt skilda saker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag finner det ytterst förvånande att någon med lite utbildning och vett kan kalla SD för annat än rasistiskt. Att det räcker att försöka blir lite mer pragmatisk i det praktiska, hålla sig till godkända ord och undvika direkt rasism i offentliga sammanhang för att folk ska tro och tycka annorlunda.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|