FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu är jag mer förvirrad än någonsin...
Ni som har dhl, är ni nöjda? Behöver få ordning på det här innan jag flyttar till Skottland, vilket är i slutet av nästa månad... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
DHL Swednet (Pall Inrikes), DHL Euroconnect (Pall enligt tidstabell). Vi skickar ungefär runt 1000-2000 sändningar per år, mestadels flerkollisändningar, ibland mer ibland mindre. Vi har avtal genom Pluskontot vilket vi kan rekommendera, vi kan inte få ner priset lika mycket utan det. Våra DHL problem det här året är följande. DHL Paket till Båstad hamnar hos fel mottagare men hittar rätt efter 2 veckor DHL Paket till Borlänge försvinner efter det varit registrerat på terminalen, nu är det ett reklamationsärende och DHL ersätter 500 kr/kg så det löser sig. Förra året förlorade vi inga paket. Vi hade dock ett som blev överkört av palltruck, DHL ersatte oss. Vi har skickat en del med Posten, då är det typ när tiden är ute för att boka tid hos DHL fast det händer inte längre nu när DHL har en ny terminal i Rosersberg. Sen så nyttjar vi Posten Mypack för utrikes postpaket till Finland & Danmark. Posten Mypack är roligt nog billigare än Posten Postpaket inrikes. Innan vi började använda DHL så var vi kunder hos Posten enbart och under 80-90 talet så hade vi väldigt mycket svinn hos Posten, min far/chef har haft mardrömmar om att Posten sålde våra försvunna saker på auktion. Förutom det så nyttjar vi inte längre Posten därför vår fraktbudget skulle bli extremt mycket högre sen är Postens personal ofta trötta och arroganta, när vi mot förmodan lämnar paket hos Postens Företagscenter är så man orolig att paketet ska stå ute på kajen och det missar att skickas samma dag eller blir snott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Alla våra paket väger över 2 kg, oftast.. Ska det till Företag inom Norden så är faktiskt flygexpress DHL Express billigare när det är typ under 4 kg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Rocky!
Nu har jag bestämt mig för DHL. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilket jävla problem! Det kostar 200 kr för en tilläggsförsäkring hos DHL och då är det försäkrat i upp till 100 000 :- ...
De flesta av mina paket är värda 1000 - 3000 :- och de väger 0,5 kg, vilket innebär att de ger mig 250:- ifall någonting händer med paketet ifall jag inte betalar de 200:- extra. De är alltså automatiskt försäkrade 500:- per kg. Jaha. Vad gör man nu då? Ska ringa posten brev och se ifall de är lite bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Offtopic: Jag letar faktiskt efter en bra företagsförsäkring. Har ni någon att rekommendera?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lancelot:
Vi kör Trygg-Hansa och är mycket nöjd med vår försäkring. De har särskild försäkring som passar oss IT-konsulter perfekt gällande ansvarsförsäkring. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|