FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad kommer snitt ordern hamna på?
Om det är upp till 600kr och prylarna väger mindre än 2kg och inte allt för stora skulle jag nog välja posten brev, då det kommer löna sig även om en del paket försvinner (vi skickar ca 1500 brev i månaden och ca 10 försvinner, om det är posten eller kunderna som blåser oss på dem vet vi inte). DHL och Schenker har billiga spårbara alternativ men de är katastrof att ha att göra med om ett paket kommer på villovägar(vilket det ofta gör) samt att de inte är så sugna att ersätta paketen till fullo om de försvinner(du får oftast bara en struntsumma efter en massa tjafs). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Just nu har jag fått ett kundnummer hos posten men skickar till helt vanliga priser, d.v.s. ingen rabatt. Vill verkligen byta men DHL verkar inte ha så många servicepoints annars hade det lutat ditåt. Vad tycker ni ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Observera att detta bara gäller skrymmande brevpost. Vanliga brev kommer fram utan problem. Men det är ändå allvarligt enligt min uppfattning, eftersom Posten inte bara är en samarbetspartner för e-handlare, utan även en viktig samhällsfunktion. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beroende på varornas storlek kanske postens varubrev kan fungera (max 2kg, L+B+H<900mm). Kostar mellan 15,86 och 48,58 + moms beroende på vikt + 9,60 för skrymmande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det enda problemet i sig är att DHL inte har så många serviceställen som posten har. Det är ju där posten leder stort. Men man kan ju alltid skicka med posten till kunder som bor lite utanför...
Jag ringde nyss fortus och de tog 4500 :- i startavgift. Har för mig att grossist tar mycket mindre för ett dhl avtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi bytte ganska nyligen från Schenker till DHL och har iaf ännu inte lidit av att det är brist på Servicepoints, DHL jobbar ju dessutom på att bygga ut antalet (har jag läst nånstans). Och om vi skulle få problem att skicka ett paket till någon för att det inte finns servicepoint i närheten så får vi skicka just det paketet med Schenker istället.
Vi kör DHL via Pluskontot och sparar mycket pengar på det jämfört med Schenker. Mvh Jocke |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|