FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
och det skadar väll inte ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
idag mailade jag även Moviestream.se och frågade om dem var olagliga! fick svaret:
Citat:
Men dem kanske har bra koll eller tror dem samam som jag trodde när jag startade? Men jaja! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Dock låter inte Moviestreams uttalande helt övertygande heller. Det enda som egentligen går att säga är att det är en väldigt grå gråzon. Ett är dock säkert: om du själv laddar upp upphovsrättskyddade filmer och streamar dem från egen server till andra utan licens/tillstånd så begår du upphovsrättsbrott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle nog skippa att lansera en tjänst liknande streamad.nu tills det att det kommit ett prejudikat, känns onödigt att dras in i en rättstvist bara för att man ville vara först.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Har någon överklagat så blir det en helt ny rättegång i hovrätten, som i sin tur har en viss överklagandetid innan den domen vinnerlaga kraft. Blir hovrättens dom överklagad så gör Högsta domstolen först en prövning om en eventuell dom skulle bli prejudicerande (dvs i princip banbrytande för en viss tolkning av lagrana). Sen tas eventuellt rättegången i Högsa domstolen. Avvisas prövningstillståndet så fastställs hovrättens dom, med viss tid för överklagade som måste vinna laga kraft, innan den kan verkställas. Avräkning mot fängelsestraff sker mot eventuell häktningstid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Är du klok så avvaktar du en lagakraftvunnen dom, annars riskerar du att det blir ruskigt dyrt.
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kontakta en jurist?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick nu ett mail från dem igen:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"då vi själva inte "lägger in" filmerna manuellt utan de indexeras genom ett automatiskt system" Extremt bra indexeringsteknik om den är sann. Den lyckas med att uteslutande (vad jag sett) indexera upphovrättsskyddade biofilmer, kategorisera filmerna, lägga upp bild på fodral/affisch, lyckas med perfekt svenska översätta IMDB:s sammanfattning av filmerna från engelska m.m. Jag tvivlar på att den är så automatisk. Men även om den skulle vara så automatisk så har det ingen betydelse på hur laglig den är, då den uteslutande visar upp upphovrättsskyddade biofilmer. Nu är det inte heller några textlänkar till andra sidor utan man ser filmerna på själva sidan vilket är lika olagligt som att visa upp en film på torget utan tillstånd. Även om det varit textlänkar så hade den varit olaglig (min bedömning). Om någon gjort en liknande tjänst för utländska spelbolag, länkat till försvarshemligheter, barnporr etc, så är det kanske tydligare. Motivet är ganska enkelt att hitta då de har annonser på webbsidan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|