FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
En av mina domäner verkar skicka ut en jävla massa spam från info@domän*.se. Fattar inte hur det gått till. Men jag får nu ett par "failure notice" / "Mail Delivery System"-svar i minuten till min gmail (inkommande post på info-adressen vidarebefodras till en gmail-adress, någon "catch-all" finns inte.).
http://i29.tinypic.com/1zyd3wx.jpg Saken är den att epost-adressen används inte, och tillhörande webbsidan på domänen är ej live (Det finns en up-to-date wordpress blogg, bakom lösenordskydd med .htaccess) Domänen ligger på servern majestix hos binero, men det är alltså bara oflyt att man hittat just min domän och spammar ifrån, eller? Hänger inte riktigt med på hur det funkar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick löst det genom att sätta SPF. Jag har aldrig uppplevt detta innan så jag gissar att jag haft tur (fick känslan av att det är vanligt förekommande), men det som förbryllar mig är att det blev så här när man inte hade någon catch-all aktiv, samt inte använde info-adressen som det spammades ifrån. Det skulle även vara intressant att veta om det finns något som kan lockat boten att sno just min adress. Är det t.ex. pga gmail?, eller bara slumpen.. ...Jaja, jag har i alla fall lärt mig en ny förkortning att lägga till samlingen - SPF
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har själv råkat ut för samma de senaste dagarna. Fick äntligen tummen ur och la in SPF.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|