FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har också varit med om att tappa domäner hos Binero (2 ggr). Vet inte de exakta omständigheterna men jag har för mig att jag inte ens fick en faktura. En domän hann försvinna men den andra fick jag tillbaka innan den gått ut till snapbacks.
I samband med detta upptäcktes även att en premiumdomän jag har led av samma problem och hade jag inte upptäckt detta (med ovanstående struntdomän) så hade det gått riktigt illa. Ett problem med att förlänga på flera år är ju att man hinner glömma bort den och vänja sig vid att inte betala...men jag tar hellre den risken och förlänger premiums på flera år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har med haft problem med Bineros domän/faktura system. Fakturor som inte skickats trots att de snart expirerar osv. Ren tur att jag sett det och noterat/kontaktat innan det varit för sent.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det kanske vore en idé att använda .SE egna tjänst för premiumdomäner även om de är dyrare.. känns som de vet vad de håller på med iaf...
Thats my 10 cents |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi ber verkligen om ursäkt för felet med faktureringen. Vad som hänt är att en post (alltså din domänförnyelse) funnits med på den första fakturan i text men på något sätt har kopplingen mellan fakturan och genomförandet av förnyelsen fallit bort. Våra tekniker undersöker orsaken för att lösa problemet å det snaraste. Du har helt rätt i att det här är ett extremt ovanligt fel, men ändå allvarligt både för dig som kund och för oss som leverantör.
Dessutom arbetar vi nu också med att testa en uppdatering från leverantör av faktureringsdelen till vår kontrollpanelen, för att säkerställa att sådana här saker inte ska hända igen. Att du får tillbaka det du betalt för mycket är det precis som du säger "inget snack om". Hör gärna av dig till oss på [email protected] så ska vi se vad vi mer kan göra för dig. Vi ber än en gång om ursäkt. MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Här kan jag också tycka det är lustigt att istället för att kontakta mig direkt på mejl eller telefon svara i ett forum? Att du dessutom ber mig kontakta marknad? Är det inte bättre att ni kontaktar mig som redan lagt ner extremt mycket tid på ett problem som ni orsakat? Ni hade väldigt enkelt kunnat få en missnöjd kund nöjd. Att saker och ting går snett har jag full förståelse för. Men att hanterar det på detta sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Konstigt att samma sak fortsätter hända.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta inträffa för mig på en .nu domän nu i november. Binero hade fakturerat en månad-ish efter expires date, som tur var kunde jag iaf upptäcka det innan release. Men det var goodbye and goodnight till 4000 kr i intäkter om året. Ironiskt nog också en av få, om inte ända domänen med inkomst som låg på just mitt Binero-konto.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hände senast på en .EU domän förra veckan. Domänen gick ut före förfallodatumet på fakturan...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så frågan är, är det atomias system som ballar ur eller är det något binero system? Alltid skönt att hänvisa till någon osynlig leverantör.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|