| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Jag tror kunnighet och att du visar ett starkt intresse är viktigare än hur fina skor du har på dig.
Hur många arbetsgivare har egentligen tänkt "han verkade passa för utmärkt för tjänsten, men de där converseskorna och blåa jeansen... nej vi tar någon annan"? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
JavaBlue:
Nej, det är inte jättevanligt. Men så länge man inte känner till om företaget har någon dresscode så är det dumt att ta risker. Jag gör helst inte det första gången jag träffar en ny kund. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Banned
|
Oj, blev precis uppring och ska på min första arbetsintervju nu på tisdag! Nervöst :P
Men nu hoppas jag att det går bra och jag lärt mig någonting av arbetsförmedlingens jobbcoacher :P |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad äre för slags jobb? Mitt jobb är inom it, marknadsföra olika prdoukter irl för privatkunder under sommarn. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Banned
|
Inte så glamoröst, skolfotograf. Men som första jobb efter studenten är det väl ok. Nu har jag legat ett år i sängen med datorn utan att ha gjort något speciellt så vad som helst är väl nästan bättre :P
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Lycka till med intervjun
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker som sagt att du inte borde bry dig om kläderna särskilt mycket. Släng bara på dig något som ser 'okej' ut. Prata 'bra' och visa att du verkligen är intresserad av jobbet - så är det ditt. Lycka till!
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
..men det absolut viktigaste av allt:
Hel och ren. Skippa de nyinköpta jeansen med hål på knät alltså. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Haha.
Jag får se hur det blir, ska iaf vara fräsch, raka skägget och se stilig ut så om det blir slimade jeans byxor eller de med hål i spelar inte så stor roll tror jag
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Slitna jeans, t-shirt/skjorta och converse is the shit. Det har jag varje dag, ingen som klagat än
![]() När jag fick jobbet (intervjun dvs) slängde jag på mig en enklare kavaj på toppen men jag hade enbart ett par skitiga skateskor som luktade mögel. Fick jobbet och köpte nya skor så fort jag hade råd
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|