FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Router betyder väl bara att det är ett device som vidarebefodrar paket mellan olika nätverk? Är det inte just detta som det som du kallar för "NAT/PAT-enhet" gör?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag köpte två stycken D-Lin 624+ före jul. Den ena tappar förbindelse hela tiden och klarar bara av att hålla en förbindelse kanska kort stund.
Lustigt nog så var jag borta i en vecka. När jag åkte hade jag förbindelse med den från min bärbara. När jag kom hem fick den kontakt direkt när jag slog på min bärbara. Sedan har den bara krånglat. Det är inte bara det trådlösa som krånglar utan hux flux säger en stationär dator att den inte har någon nätverksförbindelse och ipadressen ändras. När kontakten med det trådlösa inträffar, så går det inte att hitta något nätverk längre. Andra nätverk hittas men inte den krånglande routerns. För att få den att funka igen måste jag stänga av den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
jag har haft två D-link routrar/brandväggar, den förra slog jag sönder med hammare i ren ilska över hur den uppförde sig mot mig (kastade ipadresser och delade ut nya i tid och otid), nu sitter jag bakom netgear sedan några månader och allt är frid och fröjd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En gång i tiden hade jag en Netgear rotuer och två nätverkskort. Routern kopplade ner förbindelse hela tiden och jag höll på att bli galen. Eftrer många samtal till supporten som inte kunde ge något råd om hur problemet skulle lösas bytte jag ut nätverkskorten till annat fabrikat än Netgear. Efter det fungerade det problemfritt. Dock tänkte jag: Aldrig mer Netgear för mig, om de inte ens kan få sina egna produkter att samspela med varandra.
Jaha. Nu jag två krånglande D-link-routrar och alla prisar Netgear. Försökte för den delen prova på D-links support på deras hemsida. Vet ej om något hände. Däremot vill jag gärna tilldela deras hemsida -1 i betyg när det gäller användarvänlighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har haft ett antal D-link routers/accesspunkter/nätverkskort (alla trådlösa så klart) genom åren och har haft JÄTTEPROBLEM med förbindelser som brutits gång på gång på gång på gång. Jag har felanmält, bytt grejjer, uppdaterat firmware, ändrat alla inställningar men problem har kvarstått. Felsökningen har gjort att jag stundtals närpå blivit tokig. Så fort jag bytt till andra märken har problemen försvunnit.
ALDRIG med D-link. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har jag varit i kontakt med D-links support. Enligt dem så beror felet på att routern hänger sig när den skall rebota om vilket den gör med jämna intervaller. Orsaken till detta beror visst på att routern är mycket känslig för variationer i strömförsörjningen. Med andra ord kan detta fel uppstå om man har en dåligt strömförsörjning.
I alla fall så ska problemet försvinna om man uppdaterar till deras senaste firmware-version, vilket jag har gjort. Nu återstår att se om problemet försvinner. Återkommer med rapport. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Visst finns det säkert netgear produkter som krånglar med men kollar man runt lite på nätet så ser man att d-link får mest negativ kritik, Körde på en d_link 604 innan som funkade perfekt förutom att mjukvaran hängde sig ibland pga överhettning, Men inga trafik störningar dock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan meddela att sedan jag bytte ut W-lan mot att köra kabel och inaktiverade den trådlösa delen så fungerar det betydligt bättre med min "router"
/Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Måste säga att D-Link värkligen lyckats med denna produkt, har också en. Att använda den till mer än en switch är något jag inte vill göra. Dock är det så att den tappar anslutningen under korta stunder och får alla windowsdatorer att visa sina baloontips om att jag nu är ansluten till närverket. Man borde reklamera skiten egentligen. Man borde ha en "riktig router" men och andra sidan hur många betalar för det för sitt hemmanätverk?
Hur kommer der sig att dina datorer byter ip-adress? Du lånar ju en ip under en viss tid som väl binder sig på idn MAC-adress? Borde bli samma ip när du ansluter till nätet igen om inte låne-tiden är slut? Eller har jag fel? Jag kör Firmware 2.42 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|