Kom ihåg mig?

Hur mycket tjänar man på adSense?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-18, 20:44 #11
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 18 2004, 20:29
Om du skulle tittat lite närmare på tråden så kan du se hur lång tid det är mellan inläggen och då kanske dra slutsatsen att det inte är möjligt att redigera inlägget längre.
OK, Marcuss, my mistake. Jag har raderat siffrorna nu.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-18, 20:51 #12
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 18 2004, 20:29
Dessutom är ju WN själva alltid ytterst ansvariga för innehållet som publiceras vilket skulle kunna innebära att även WN blir uteslutet från Adsense, vilket inte är det bästa lösningen i jämförelse med att redigera.
Nja, jag är inte riktigt med där, men är inte expert på den saken heller. Min tanke är sån, att här handlar det ju inte alls om något lagbrott, om det gjorde det skulle jag förstå dig. Här handlar det ju om den enskilda publicistens avtal med Google. WN bryter ju inte sitt avtal bara för att någon annan bryter sitt genom att skriva något olämpligt. Kanske en fråga för Johan G, jag kan inte tillräckligt om det juridiska.
Oläst 2004-11-18, 22:01 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Originally posted by -marcuss@Nov 18 2004, 20:29
Om du skulle tittat lite närmare på tråden så kan du se hur lång tid det är mellan inläggen och då kanske dra slutsatsen att det inte är möjligt att redigera inlägget längre.

OK, Marcuss, my mistake. Jag har raderat siffrorna nu.
Tack Bengt.

Citat:
Originally posted by -Bengt@Nov 18 2004, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Dessutom är ju WN själva alltid ytterst ansvariga för innehållet som publiceras vilket skulle kunna innebära att även WN blir uteslutet från Adsense, vilket inte är det bästa lösningen i jämförelse med att redigera.
Nja, jag är inte riktigt med där, men är inte expert på den saken heller. Min tanke är sån, att här handlar det ju inte alls om något lagbrott, om det gjorde det skulle jag förstå dig. Här handlar det ju om den enskilda publicistens avtal med Google. WN bryter ju inte sitt avtal bara för att någon annan bryter sitt genom att skriva något olämpligt. Kanske en fråga för Johan G, jag kan inte tillräckligt om det juridiska.
Iofs sant, det jag närmast tänkte på var väl just att WN isåfall skulle ses som distributör av informationen vilket gör att de isåfall kan tänkas dras med i smällen. Men beror väl lite hur hårt de vill dra det.

Nåja, tack för hjälpen iaf
Oläst 2004-11-18, 23:14 #14
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 18 2004, 23:01
Iofs sant, det jag närmast tänkte på var väl just att WN isåfall skulle ses som distributör av informationen vilket gör att de isåfall kan tänkas dras med i smällen. Men beror väl lite hur hårt de vill dra det.

Nåja, tack för hjälpen iaf
Ja, hur som helst. Vi får nog fortsättningsvis radera frågor (och ev. svar) om ersättningens storlek från AdSense på ett tidigt stadium. Folk får lära sig att fråga på annat sätt i så fall - det man brukar vilja få lite bättre vetskap om är ju hur den ena annonsleverantören står sig emot den andra. Det går ju att uttrycka utan att fråga efter exakt ersättningsnivå.
Oläst 2004-12-06, 22:14 #15
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by grazzy@Nov 17 2004, 01:13
Det står i avtalet man skriver på med google att man inte får diskutera hur mycket man tjänar
Läste localized-terms och kunde inte hitta någon sådan information. Var kan man hitta den informationen?
Varför håller man något sådant hemligt?

/Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 08:58 #16
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by andla@Dec 6 2004, 23:14
Läste localized-terms och kunde inte hitta någon sådan information. Var kan man hitta den informationen?
Varför håller man något sådant hemligt?

/Andla
Läs paragraf 7 igen.

Varför dom gör så är ju egentligen deras ensak, men det kan finnas flera olika skäl till att man vill hålla vissa saker konfidentiella.
Oläst 2004-12-07, 11:20 #17
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Har läst paragraf 7 och jag kanske är lite dum men efter att ha läst flera gånger så ser jag inte att det står något om att man inte får uppge hur mycket man tjänar.

Jag tolkar annars en sådan sekretess att google vill kunna belöna olika grupper eller få större frihet att stryra hur dom vill. Vill dom tjäna mer pengar så får adsense användarna mindre per klick.

/Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 11:41 #18
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Självklart, men om nån hittar nåt som är bättre än adsense på en vanlig websida med den typen av annonsering, så säg gärna till :-)

Jag har tex provat clicksor, som är en direkt ripoff på google adsense, deras server är tokslö, dom har nästan inga annonser att visa (förutom sina egna), och click-thru-rateings är UPPENBART falska. (13 klick på ~7000 visningar). Det skulle iofs kunna bero på att dom inte räknar klick på sina egna annonser överhuvudtaget, men den CTR-procenten räcker inte ens till klick av misstag på sidan jag talar om.

Jag förstår helt enkelt inte varför folk envisas med att köra grafiska element som annonser, jag får fruktansvärt mycket sämre CTR på alla mina sidor med den typen av annonsering jämfört med adsense. Med det i bakhuvudet kan jag köpa att man riskerar att adsense "blåser" dig.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 15:25 #19
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Märkte idag en rolig grej, tråkigt att man inte kan se vem som levererade det klicket.. 4,9 USD per klick? Nån som haft högre?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 16:11 #20
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

det negativa med adsense tycker jag är dollarkursen,
som den rasar nu så märks det på intäkterna.

Då är det bra att man har alternativ som betalar ut i kronor.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017