WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hur mycket tjänar man på adSense? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4499)

nomicon 2004-11-16 21:50

Hejsan!

Sökte genom lite trådar, men fann inget svar på detta.
Hur mycket får man per klick från adSense? har precis lagt upp det på en av mina siter och har
fått 3 klick, 94 sidvisningar men 0 spänn..
sedan undrar jag vad Kanaldata innebär? (det man ser under "Rapporter"), Klickar jag på Kanaldata så
visar den nada?
Har en klickfrekvens på 3.2%, är detta bra/dåligt?

-Martin

Marcus 2004-11-16 22:34

Citat:

Originally posted by nomicon@Nov 16 2004, 21:50
Hejsan!

Sökte genom lite trådar, men fann inget svar på detta.
Hur mycket får man per klick från adSense? har precis lagt upp det på en av mina siter och har
fått 3 klick, 94 sidvisningar men 0 spänn..
sedan undrar jag vad Kanaldata innebär? (det man ser under "Rapporter"), Klickar jag på Kanaldata så
visar den nada?
Har en klickfrekvens på 3.2%, är detta bra/dåligt?

-Martin

ersättningen beror på inom vilka sökord annonseringen sker. är ju annonsörerna som väljer själva hur mycket de vill betala per annons/klick. varierar. anledningen till att du fått $0 i ersättning beror antagligen på att det är "ideella" annonser som visats (antagligen pga att "riktiga" annonsörer inte finns tillgängliga för dina sökord).

väljer du kanaldata så kan du få specificering per "kanal", förutsatt att du väljer/markerar de kanaler (ur listan till höger) du är intresserade att se information för.

Edit av Bengt på begäran

nomicon 2004-11-16 22:39

Hejsan.

Tack för ditt svar.
Mjaa, ideela tror jag inte, jag har adSense på www slackware se mest för att pröva det, och de
annonser som visas är från företag, såsom du kan se om du hoppar in på sidan...

Ser nu att jag fått 6 klick :)

-Martin

grazzy 2004-11-17 00:13

Det står i avtalet man skriver på med google att man inte får diskutera hur mycket man tjänar :)

Marcus 2004-11-17 00:19

Citat:

Originally posted by grazzy@Nov 17 2004, 00:13
Det står i avtalet man skriver på med google att man inte får diskutera hur mycket man tjänar :)
ojdå, kanske skulle förtydligat mitt svar... att det handlade om hur mycket jag tjänar på sylt-klickar och inte något annat :)

nåja, moderatorerna får väl redigera nåt och generalisera det lite då kanske...

void 2004-11-17 00:19

Citat:

Klicka och stödj oss
Du bryter även mot Googles regler när du uppmanar folk att klicka på Adsense länkar för att stödja sidan

Citat:

Incentives

Web pages may not include incentives of any kind for users to click on ads. This includes encouraging users to click on the ads or to visit the advertisers' sites as well as drawing any undue attention to the ads. This activity is strictly prohibited in order to avoid potential inflation of advertiser costs. For example, your site cannot contain phrases such as "click here," "support us," "visit these links," or other similar language that could apply to any ad, regardless of content.

nomicon 2004-11-17 07:52

Sa ju aldrig vad dom skulle klicka på *doh* :D

magiana 2004-11-17 09:23

Citat:

Sa ju aldrig vad dom skulle klicka på *doh*

Det spelar ju ingen roll. Jag har förvisso inte varit till din sida men står texten i anslutning till annonsen är det inte tillåtet.

För att se kanaldata måste du markera de kanaler du vill se. (Upptäckte det själv nyss)

En klickfrekvens på över 3% tycker jag låter rätt bra. Experimentera lite med annonsernas placering och utseende så kan det nog bli ännu mer.

Bengt 2004-11-18 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av marcuss
Citat:

Ursprungligen postat av grazzy

ojdå, kanske skulle förtydligat mitt svar... att det handlade om hur mycket jag tjänar på sylt-klickar och inte något annat :)

Nja, inte mycket att moderera tycker jag. Det är ju den som ev. skulle förarga Google som själv råkar illa ut, inte WN så vitt jag kan förstå, era egna inlägg kan ni ju ändra själva. Men det är lite märkligt hur dåligt väldigt många verkar läsa reglerna för Google AdSense. En allmän uppmaning: Är ni med som AdSense-publicist, gå då in på Google AdSense - Programpolicy och läs igenom hela texten. Då får vi också upp kvalitén på AdSense-diskussionerna här.

Marcus 2004-11-18 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Bengt
Citat:

Originally posted by -marcuss@Nov 17 2004, 01:19
Citat:

Ursprungligen postat av grazzy

Nja, inte mycket att moderera tycker jag. Det är ju den som ev. skulle förarga Google som själv råkar illa ut, inte WN så vitt jag kan förstå, era egna inlägg kan ni ju ändra själva. Men det är lite märkligt hur dåligt väldigt många verkar läsa reglerna för Google AdSense. En allmän uppmaning: Är ni med som AdSense-publicist, gå då in på Google AdSense - Programpolicy och läs igenom hela texten. Då får vi också upp kvalitén på AdSense-diskussionerna här.

Om du skulle tittat lite närmare på tråden så kan du se hur lång tid det är mellan inläggen och då kanske dra slutsatsen att det inte är möjligt att redigera inlägget längre.

Dessutom är ju WN själva alltid ytterst ansvariga för innehållet som publiceras vilket skulle kunna innebära att även WN blir uteslutet från Adsense, vilket inte är det bästa lösningen i jämförelse med att redigera.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson