FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Alterantivet är att man startar en helt ny tråd där man skriver: "sidan x.com säljs och de vill ha 100 000 kr" jag tycker att om man betalar 100 000 kr för x.com så är man dum i huvudet. Den enda skillnaden om man vill hålla försäljningstråden är att diskussionerna är på olika ställen fast de är intressant för köparen och säljaren både och. Blir lite knasigt. Jag tror man får räkna med att hamna i blåsvädret om man ska sälja något på ett forum och man har alltid möjligheten att bemöta kritiken. I många fall kan det bli bättre om någon skriver något negativt och om man har svar på tal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
men just gällande försäljningar klarar jag inte av alla spekulationer i mina säljtrådar från folk jag med säkerhet vet inte ens är intresserade av siten,utan bara känner sig tvingade att hitta nåt att få lägga in ett ord om lr två. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ett enkelt sätt att styra upp kvaliteten på auktioner när det gäller designer och hela sajter vore:
1. Minsta startbud i alla auktioner på t.ex. 300 kr, då försvinner per automatik efter ett tag alla 50-150 kronors objekt. 2. Har man lagt ut ett objekt till försäljning måste högsta budet accepteras annars permanent ban från forumet. Detta bordre höja kvaliteten avsevärt. 3. Har man lagt ett högsta bud så ska man betala. Annars permanent ban från forumet. Detta får bort alla tramsbud och höjer garanterat kvaliteten på auktionerna. 4. Alla frågor och kommentarer via PM. Fråga eller skriv en kommentar i tråden. permanent ban från forumet. Så enkelt. Så effektivt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Många bra ideer!
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag anser nog att man bör få komma med relevanta kommentarer och frågor i säljtråden. Jag föredrar personligen att svara på frågor den vägen (såvida det inte rör någon form av känsliga uppgifter) eftersom man då slipper upprepa sig. Dessutom kan man som köpare få insikt i sådant man missat.
Problemet är väl inte så mycket att sätta upp regler utan att därefter se till att de efterföljs. Jag tycker nog så mycket frihet som möjligt bör lämnas utan att det blir strunt av det hela.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|