Kom ihåg mig?

Varning för surftown

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-10, 12:38 #11
Erik Jögimar Erik Jögimar är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2009
Nykomling

surftown är inte precis kända för sin support eller att ta tag i saker. Ska något göras så
kan man räkna med att det tar ett bra tag.
Erik Jögimar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-10, 12:53 #12
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Surftown föreslog det för att lösa ett tekniskt problem.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att vi skulle föreslå att du skulle köpa ett nytt webbhotell för att lösa ett tekniskt problem. Men eftersom du vägrar dela med dig av väsentlig information som gör att jag kan kontrollera ditt ärende, så kan jag dessvärre inte kolla upp saken åt dig.

Men jag vet med säkerhet att David aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att lura en kund, så tyvärr kan jag inte ta dina bluff-anklagelser seriöst. Möjligtvis har en supporter begått ett misstag men som sagt, det är inget jag kan kontrollera om du inte delar med dig av antingen användarnamn eller support-id.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Jögimar
surftown är inte precis kända för sin support eller att ta tag i saker. Ska något göras så
Sant. Men det var länge sedan så var fallet, faktiskt. Vi introducerade ett sätt att betygsätta alla svar kunderna får från våra supportrar, just för att vi ville ta tag i vår support. Och jag kan säga att vi har ökat i omdöme under ett bra tag nu, och har legat på ett genomsnitt på 4 av 5 i betyg senaste månaderna. Så helt fel ute är vi inte, även om många saker fortfarande kan förbättras.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-10, 13:00 #13
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Citat:
Originally posted by -robertsson@Feb 10 2009, 12:20

Jag har väldigt svårt att tänka mig att vi skulle föreslå att du skulle köpa ett nytt webbhotell för att lösa ett tekniskt problem. Men eftersom du vägrar dela med dig av väsentlig information som gör att jag kan kontrollera ditt ärende, så kan jag dessvärre inte kolla upp saken åt dig.

Men jag vet med säkerhet att David aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att lura en kund, så tyvärr kan jag inte ta dina bluff-anklagelser seriöst. Möjligtvis har en supporter begått ett misstag men som sagt, det är inget jag kan kontrollera om du inte delar med dig av antingen användarnamn eller support-id.

Citat:
Sant. Men det var länge sedan så var fallet, faktiskt. Vi introducerade ett sätt att betygsätta alla svar kunderna får från våra supportrar, just för att vi ville ta tag i vår support. Och jag kan säga att vi har ökat i omdöme under ett bra tag nu, och har legat på ett genomsnitt på 4 av 5 i betyg senaste månaderna. Så helt fel ute är vi inte, även om många saker fortfarande kan förbättras.
Gabor,

Det stämmer inte helt. Jag har inte någon länk, för närvarande även om det kan hittas med lite google sökningar, men jag har ofta
läst att kunder med privat paketet på surftown blivit ombedd att skaffa företagspaketet på surftown för att få stabilitet. Jag inser att
era priser inte ger topp kvalite för den lilla användaren, men det där är lutar åt "Betala mer annars får du stå ut med det".

Sedan problemen med supporten. Senast på eran blogg hade ni en bugg som gjorde att alla supportärenden som hade 3-4 (eller fler?)
svar/korrespondenser mellan kund och support mystiskt försvann. Det var mycket frustrationer bland kunderna. En enkät en kort
tid efter detta problem säger inte alltför mycket.

Om en reporter frågar en motalabo (jag råkar vara ifrån motala) en person på stan om dom tyckte det var bra motala IFK innebandy vann
och personen svarar ja så är det 100% positivt. Dock blir det betydligt mindre om nästa person som tillfrågas svarar nej.

Dom där 4/5 poängen vore kul att få se i sin riktiga kontext.
Erik Jögimar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-10, 13:11 #14
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Det stämmer inte helt. Jag har inte någon länk, för närvarande även om det kan hittas med lite google sökningar, men jag har ofta
läst att kunder med privat paketet på surftown blivit ombedd att skaffa företagspaketet på surftown för att få stabilitet. Jag inser att
era priser inte ger topp kvalite för den lilla användaren, men det där är lutar åt "Betala mer annars får du stå ut med det".
Nu blandar du ihop två olika saker. Robertsson påstår att vi hade föreslagit honom att köpa ett helt nytt webbhotell för att lösa ett tekniskt problem - vilket vi givetvis inte gör. Skulle det möjligtvis vara en lösning, så kräve vi givetvis inte någon betalning för webbhotell #2 (eftersom vi ändå kommer stänga webbhotell #1 när allting är flyttat). Detta har alltså ingenting att göra med att vi föreslår kunder med större hemsidor att uppgradera till ett företagspaket. Problemet med stabiliteten hos vissa privatwebbhotell har allt som oftast berott på att kunden i fråga haft en väldigt välbesökt hemsida eller webbapplikationer som krävt betydligt fler resurser än vad du får på ett privatwebbhotell som kostar som en kopp kaffe på stan.

Citat:
Sedan problemen med supporten. Senast på eran blogg hade ni en bugg som gjorde att alla supportärenden som hade 3-4 (eller fler?)
svar/korrespondenser mellan kund och support mystiskt försvann. Det var mycket frustrationer bland kunderna. En enkät en kort
tid efter detta problem säger inte alltför mycket.

Om en reporter frågar en motalabo (jag råkar vara ifrån motala) en person på stan om dom tyckte det var bra motala IFK innebandy vann
och personen svarar ja så är det 100% positivt. Dock blir det betydligt mindre om nästa person som tillfrågas svarar nej.

Dom där 4/5 poängen vore kul att få se i sin riktiga kontext.
Givetvis så innebar det otroligt mycket frustration, och det är vi otroligt ledsna över. Men även om dessa kunder hade en otroligt dålig supportupplevelse den gången, betyder inte att de haft det tidigare eller sedan dess. Och det betyder heller inte att alla våra andra kunder haft en dålig supportupplevelse. Men jag ska faktiskt se ifall får publicera lite statistik från vårt supportsystem, det hade varit väldigt roligt att dela med sig av detta.
Oläst 2009-02-10, 13:21 #15
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Men jag vet med säkerhet att David aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att lura en kund, så tyvärr kan jag inte ta dina bluff-anklagelser seriöst.
Varför har han inte ringt mig än om jag fått ett sådant löfte?

Du tar inte det seriöst och inte nån annan på surftown heller tydligen därför varnar jag andra för detta webbhotell.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-10, 13:31 #16
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 10 2009, 13:21
Citat:
Men jag vet med säkerhet att David aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att lura en kund, så tyvärr kan jag inte ta dina bluff-anklagelser seriöst.
Varför har han inte ringt mig än om jag fått ett sådant löfte?
Du tar inte det seriöst och inte nån annan på surftown heller tydligen därför varnar jag andra för detta webbhotell.
Helt ärligt så vet jag inte, för jag har inte haft möjlighet att prata med David ännu. Men skulle du vänligen kunna sända mig ditt användarnamn via PM, för David har hand rätt många fler kunder och det skulle därför underlätta om jag direkt kunde ange vilket webbhotell det rör sig om.
Oläst 2009-02-10, 13:38 #17
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Vad var anledningen till att kontot skulle flyttas mellan två servrar från första början?
Citat:

Citat:
Fast R skrev inte alls att det rörde sig om ett webbhotellbyte, utan att ni rekommenderade flytt mellan två servrar.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-10, 13:55 #18
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Fast R skrev inte alls att det rörde sig om ett webbhotellbyte, utan att ni rekommenderade flytt mellan två servrar.
Njae, men jag tolkade påståendet nedan som om han blivit ombedd av oss att köpa ett nytt webbhotell:

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Har vi inte levererat produkten du beställt?

Nej... Vi har fått beställa DUBBLA konton p.g.a. att ni inte kan ge ett klart besked om vilken server vi ska ligga på. Ändå har vi hamnat på fel server.
Vi har betalat 2 916,75 + 2 916,75 = 5.833 kr för att få reda på att vi inte kunna använda eller uppdatera vår sajt sedan december. Seriöst? NEJ Bluff? JA
Men jag fick till slut Robertssons användarnamn via PM, och har kontrollerat ärendet. Inte någonstans har jag kunnat läsa att någon av våra supportrar har påsått att Robertsson skulle vara otålig. Vi har dessutom inte påstått att han skulle behöva köpa ett nytt webbhotell - faktiskt så har han fått innestående belopp från sitt förra webbhotell krediterat till det nya (precis som vi brukar göra).

Dock verkar det ha skett ett tekniskt fel som gör att flytten tar betydligt längre tid än vad det brukar göra, och det tar vi givetvis på oss. Jag har dessutom pratat med David nu, och han kommer kika närmare på det här ärendet direkt samt undersöka varför det uppstod ett tekniskt fel vid flytten.
Oläst 2009-02-10, 14:18 #19

Om du söker på ordet "otåliga" så får du garanterat träff i våra supporttrådar.

Citat:
Vi har dessutom inte påstått att han skulle behöva köpa ett nytt webbhotell - faktiskt så har han fått innestående belopp från sitt förra webbhotell krediterat till det nya (precis som vi brukar göra).
Nej, vi har fått betala 2 gånger.

Fakturanummer:7VFVBP3KK9
Fakturanummer:9N48QCJQRR

Det är inte frågan om nån kreditering, utan dubbel debitering!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-10, 14:34 #20
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 10 2009, 14:18

Nej, vi har fått betala 2 gånger.
Fakturanummer:7VFVBP3KK9
Fakturanummer:9N48QCJQRR
Det är inte frågan om nån kreditering, utan dubbel debitering
Nej, det där är inte riktigt sant.

Faktura 7VFVBP3KK9 var ett felköp (du råkade köpa ett Windows-webbhotell istället för Linux), och som vi sedan krediterade över till ett nytt konto (ett Linux webbhotell, och som Michael dessutom har meddelat dig om i supportärende ZVI-547494.).

Dessutom så ser det ut som om du råkat beställa ytterligare ett Windows-webbhotell (det vill säga faktura 9N48QCJQRR) - samma dag som du beställde det första Windows-webbhotellet. Detta är ju ingenting vi har bett dig göra eller föreslagit, så det anser jag inte att vi kan ta på oss.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017