FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns en del som har lyckats hålla ett sådant sömnschema, utan några särskilda bieffekter. Det är verkligen inte alla som klarar av det, och det är definitivt osäkert om det kan ge problem längre fram, men själva upplägget är inte nytt och kallas polyfasisk sömn. Bl. a. används det av många ubåtsbesättningar, eftersom man under ytan ändå inte har någon koll på vad som är dag och natt.
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Polyphasic_sleep |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
![]() (jag har fö även just läst the dirt av honom, rekommenderas till alla sex and drugs and rock'n'roll-fans) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Man ska aldrig avbryta en sömn då kroppen måste gå ner i REM-sömn, och det händer inte först efter 2-3 timmar om jag inte minns helst fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
han verkar ju inte va riktigt klok.. han är död inom 10 år.
Vad är hans "företag" ? 4 timmar för att leta efter en dröm brud? omg.. han låter ju som en kille med alla hästar i hagen.. not.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kan fungera i flera månader beroende på hans hälsa i början av experiment, men sedan kommer han aldrig kunna återställa sina nerv celler.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Med risk för egenreklam. Han skriver en längre kommentar i min blogg
http://www.geiser.se/han-sover-mindre/#comments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Man kan ju ifrågasätta hans sociala kompetens om han måste planera in 4 h per dygn på det viset för att lyckas ragga - skulle väldigt gärna vilja höra hur att använder sig av dessa 4 h... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag skulle nog tippa om han fortsätter sådär varje dag så lever han inte om max 3 år. Han kommer drabbas av en stroke eller en otäck hjärtinfarkt, allra helst om han käkar skräpmat och inte rör på sig. Då ökar chanserna markant. Cancer är inte heller att utesluta. Ur Brazzans blogg: Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|