FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Var regleras det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sen är det ju tråkigt att det här till stor del drabbar mindre krogar. En liten krog i Hedemora (där jag bor) kanske omsätter 50k på en kväll. Visar man inte Sveriges match när det är fotbolls-EM så stannar folk hemma. Visar man den så tappar man halva omsättningen, på avgiften. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som vet var detta generella förbud mot att visa TV och spela radio offentligt regleras?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag snackade precis med någon ansvarig på TV4-Gruppen.
Dem säger att man INTE får visa Fotbolls-EM från någon annan kanal!?? Sen om dem säger det bara för att få folk att betala licens osv, det har jag ingen aning om. Det bästa vore att snacka med en utomstående jurist, dock så behöver väl dem inte ha rätt till 100% heller. :S Svårt detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
TV4 pratar givetvis utifrån egenintresse och går därmed inte att lita på i denna fråga!
Klart dom vill ha in så mycket licenspengar som möjligt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är precis det jag menar wwww, därför man bör anlita en utomstående jurist.
mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Upphovsrättsreglerna säger att om man framför ett verk (t ex ett ljud och bildverk som kan visas i tv, typ en fotbollsmatch) offentligt så måste man ha tillstånd från upphovsrättsinnehavaren.
Nyckelordet är offentligt. Sitter jag hemma och tittar på min tv är det inte offentligt. Ställer jag ut tvn på torget eller krogen är det offentligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har nu försökt söka på förbud mot offentlig tv-visning en kvart utan att få fram något vettigt! Varifrån har du fått att det råder ett generellt förbud mot offentlig TV-visning i Sverige? Källa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Förbud är det ju inte, bara det att man måste betala licens-avgift till STIM ifall man sänder något offentligt.
Men frågan är egentligen, om det endast kostar ifall man sänder IFRÅN den svenska tv-kanalen TV4.. dvs om det inte kostar att sända från en arabisk tv-kanal t.ex. Gäller rättigheterna inom hela Sverige, eller endast "från TV4".. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||