FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag försöker inte alls använda strutstaktik (åtminstonde inte medvetet ![]() Om vi måste erlägga 25.000-50.000 kr för att få visa några em-matcher faller hela idén. Jag söker därför efter ett sätt att undvika detta utan att för den skull flagrant bryta mot någon lag. Har därför läst igenom Lag (1989:41) om finansiering av radio och TV i allmänhetens tjänst, som jag tolkar är det du menar med "lagen om tv-licens". Kan dock inte se att denna lag på något sätt reglerar dessa frågor. (Vi erlägger sedvanlig TV-licens). Har även provat att skumma igenom Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk (den är lång) vilket jag tror är det du menar med "UrL". Tycker dock inte att det helt enkelt att se vilken paragraf som förbjuder visning av TV offentligt. Om du är hemtam med denna lagstifitning tar jag tacksamt emot en hänvisning till aktuell paragraf. Beträffande STIM är det väl en specifik företeelse just på musikområdet. Någon motsvarighet finns väl ej på TV-området? Denna typ av organisationer verkar omnämnas i UrL 47 § Användning av ljudupptagningar för offentligt framförande m.m. och berör, såvitt jag förstår, endast ljud/musik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Se EM på TV? Riktiga fotbolls supportrar drar jag så klart ner till Österrike!
Fick biljetter till två matcher =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har för mig att den utmärkte krönikören Johan Tell en gång skrev om när han var på resa i Italien och tittade på fotboll på en TV på en lokal krog. Så fort det drog ihop sig till målchans slocknade dock bilden och gick över till reklam. När reklamen var slut fortsatte matchen och man kunde förstå att det gjorts mål.
Förvirrad som tusan begrep Johan Tell till slut att den lilla TV-kanalen inte hade haft råd att köpa hela matchen utan enbart matchen utan mål. Sändningsrätten till matchen _med_ mål hade sålts till en betydligt rikare TV-kanal... - - - Ni som åker på EM kan ju annars bambusa matcherna till oss andra. Och är ni flera kan man numera live-mixa bambusersändningar från flera telefoner. (Tut i egen lur då jag varit med att ta fram Bambuser...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jäkla gnäll om detta?
Tror ni inte krogarna kommer att dra in dessa pengar på alla fotbollsnördar som sitter o pimplar öl framför tvn? Krogarna ser pengarna som en investering istället för en utgift. Sedan är det väl en fördel att tv4 sänder fotbollen istället för Canal+ som man måste ha en ful jäkla tallrik på taket för att se. Go TV4 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
|
Citat:
UrL behandlar inte TV specifikt och jag förstår inte varför det måste stå TV? Sändningen är ett konstnärligt verk som TV4 innehar rättigheterna till. Läs paragraf 2 och om du inte förstår så bör du kontakta jurist eller någon som kan göra den förståelig för dig. Bara för att du inte förstår en lag betyder inte att den inte gäller. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bambuser fenomenet är väl än så länge för begränsat och för "tekniknördigt" för att några större arrangörer skall bry sig om det. Dessutom, varför begränsa det. Titta på skivindustrin så ser man snart hur illa det fungerade med att begränsa hur publiken ville konsumera.
Jag tror det är nästa nöt att knäcka för arrangörer. Bambuser och liknande är här för att stanna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
|
Jag har tagit hem prislistan och jag förstår inte problemet wwww, om det är en ideell förening som du säger så kostar det max 5000 + moms för hela EM om det är "Med kommersiella inslag som annonsering" och max 100 platser per match. Fler platser = offert. Se punkt 6 i den stora prislistan. Det är billigt tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|