FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Men det jag mest undrade över var hur struligt det är att säga upp sitt konto... Och om det ens är möjligt att använda sig av ångerrätten?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hjälpte en kund i veckan att flytta ifrån yreg till one... Men dom har ingen telefonsupport.
Däremot verka glocalnet vara en riktig 5-5-5-5:a Däremot verka många vara ute efter yreg kunder, för kunden fick ganska mycket telefonsamtal från andra, som ville flytta över honom från yreg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ska man köra ASP så suger One rejält, däremot fungerar det alldeles utmärkt för mindre seriösa sajter och experimentkonton för PHP. Förstår inte riktigt varför du ställer frågan innan du använt din ångerrätt? =) Det bör givetvis fungera smärtfritt men domänen behåller du säkerligen. Har själv bara något experimentkonto där då jag reggade någon struntdomän bara för att slippa flytta....
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
rätt mycket spam nowadays :]
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man får vad man betalar för när man köper av företag som överbokar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ta servage.se , one.com eller andra överbokningsaktörer. Servage.se säger 69:- månaden och då får du 510GB utrymme och 5 terabyte månadstrafik. Det som de inte nämner är att de begränsar antalet filer som får laddas upp och antal anslutningar som får ske för nedladdning. I realiteten är det omöjligt att överföra 5 terabyte. Dessutom med de internationella bandbredspriser vi har idag så skulle 510gb utrymme och 5 terabyte ge riktig brakförlust om någon lyckades använda det... Backupper och trafik är dyrt om det ska skötas rätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, enligt supporten så får jag använda mig av ångerrätten men då tas mitt konto bort direkt, vilket innebär att ompekning och flyttning av domän inte sker förrens kontot är avslutat. Detta i sin tur innebär att den webbplats jag har hand om kommer vara nere i typ fem dagar, vilket inte går för sig.
Istället får jag väl strunta i ångerrätten, och peka och flytta domänen (och webbplatsen fortfarande syns på kontot), och sedan säga upp kontot. Då har jag tydligen 7 dagar på mig att lattja med filerna på One-kontot innan de raderas. 700kr back på One blev detta, inte så kul men vad gör man? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|