FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testade nu att göra en telnet, verkar fungera.
220 kurdix.com Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.3959 ready at Mon, 14 Jan 2008 12:00:56 +0100 Rapporterade in mitt SPF record nu, får se om jag får något email från dom. Tack iallafall EDIT: Om det är så att min ISP blockerar port 25, ska jag ens kunna telneta till den? Har BBB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Telnet'ade du verkligen till IP-adressen 65.54.245.72 på port 25? "telnet 65.54.245.72 25".
Den borde svara med något liknande: 220 bay0-mc8-f7.bay0.hotmail.com Sending unsolicited commercial or bulk e-mail to.... och inte "kurdix.com Micosoft ESMTP", är det din egna server kanske? isåfall har du nog telnet'at till localhost. Om du har port 25 blockerad kommer ditt anslutningsförsök fastna med texten "Connecting To <ip>..." /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej telnetade till min egen server och det funkade, trodde det var de jag skulle göra.
Men det går inte att telneta till hotmail på port 25. Är det för att min ISP har blockerat port 25? Och ska jag kontakta dom ang det? EDIT: läste nu på BBB's hemsida att port 25 är blockerat, måste använda deras SMTP server. Funkar nu. SMTP server är väl bara för inkommande mail? Jag har min POP3 server uppe, men när jag stänger ner SMTP servern så kan jag inte ta emot några email :S |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|