Kom ihåg mig?

Pay-Read.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-04, 22:00 #11
demesta demesta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
Nykomling

Hejhej,
Inom kort kommer jag att implementera payread på en e-handelsplats jag driver. Kommer installera betalning med kort samt telefonbetalning. Letade därför runt efter gamla inlägg här om systemet och hittade denna tråd.

Nån som har lite mer erfarenheter av Pay&Read vad gäller kundnyttjande och allmän funktionalitet? Nån här som driver nåt med Pay&Read som man kan kika på?
demesta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-05, 00:12 #12
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag använder Pay&Read för ett webbhotell och det fungerar ganska bra. Själva betalningsdelen fungerar väldigt bra, att automatisera själva beställningarna har fungerat lite sämre, men helt ok med tanke på de väldigt låga fasta kostnaderna.
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-05, 10:04 #13
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Använder Pay&Read för "plus"-medlemskap på vår sajt och är mycket nöjda. Får pengar fort, det betalas ut en gång per vecka (skulle tro att det är så med kreditkortsbetalningar som vi använder, och längre tid för telefonbetalningar exempelvis). Smidigt system, framförallt numera sedan det gjordes om något så att man inte behövde logga in kunden på deras system (som nämnts ovan). Bra kundservice också!
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-10, 21:22 #14
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Intressant varför pay-read kan ta ut sådana höga avgifter när både vi, Kreditor, och Acne erbjuder, mot samma kostnader så mycket mer, när det gäller fakturaförsäljning. Skulle vara intressant att få reda på vad som ändå motiverar en att titta på pay-reads lösning?

Är det just att man även erbjuder kort, e-plånbok osv, dvs allt hos en leverantör?

Eller är det ngt annat?
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-10, 21:29 #15
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Apr 10 2005, 21:22
Intressant varför pay-read kan ta ut sådana höga avgifter när både vi, Kreditor, och Acne erbjuder, mot samma kostnader så mycket mer, när det gäller fakturaförsäljning. Skulle vara intressant att få reda på vad som ändå motiverar en att titta på pay-reads lösning?
Är det just att man även erbjuder kort, e-plånbok osv, dvs allt hos en leverantör?
Eller är det ngt annat?

Jag kan lova dig att det finns många här som är intresserade av att kunna ta betalt via nätet med kort och sms. Att era tjänster inte får samma uppmärksamhet kan nog bero på att många inte är medvetena om dess existens.

Törs jag föreslå reklamplatsen på sidans övre del?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-10, 23:31 #16
Medlem

Medlem

Det har vi ju redan gjort ;-)

Men det är ändå en intressant disskusion. Ska nog lägga upp den som en egen tråd. Vad är egentligen viktigt när man väljer sin betalningsförmedlare, och hur prioriterar man saker som priser, helhetslösningar osv?

Citat:
Jag kan lova dig att det finns många här som är intresserade av att kunna ta betalt via nätet med kort och sms.
Sant och vissa betalningslösningar är ju komplement till varandra, men i just fallet pay-read är det väl fakturaförsäljninig som de tar 8 % för, eller är det alla betalningar som går genom systemet oberoende hur de sker?
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-10, 23:39 #17
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag tror inte det är fakturaförsäljningen man väljer pay-read för.

Det är inte pga. den anledningen jag funderat på dem åtminstone.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 00:29 #18
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Apr 10 2005, 23:31

Men det är ändå en intressant disskusion. Ska nog lägga upp den som en egen tråd. Vad är egentligen viktigt när man väljer sin betalningsförmedlare, och hur prioriterar man saker som priser, helhetslösningar osv?

Citat:
Jag kan lova dig att det finns många här som är intresserade av att kunna ta betalt via nätet med kort och sms.
Sant och vissa betalningslösningar är ju komplement till varandra, men i just fallet pay-read är det väl fakturaförsäljninig som de tar 8 % för, eller är det alla betalningar som går genom systemet oberoende hur de sker?
Hur många procent tar ni då för eran tjänst?
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 09:49 #19
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Apr 10 2005, 23:31

Citat:
Vi använder endast Pay&Read för försäljning via kort. Hade vi sålt via faktura så hade förstås alla lösningar varit intressanta (även om kombinationen givetvis är ett plus), men just er känner jag faktiskt inte till tyvärr... Kan tänka mig att Pay&Read fått in en del kunder genom sina reklamkampanjer exempelvis.

8% är det förresten för kort åtminstone, vet ej hur det är med faktura, har svagt minne av att det skulle vara något högre... Kan tillägga att det är 8% på 0-100kr och lägre däröver. Hur som helst, i vårt fall valdes Pay&Read för att de inte har några fasta avgifter (varken månads- eller transaktions-), ett smidigt system och att vi snabbt fick bra och trevlig kontakt med dom.
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 11:01 #20
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Apr 10 2005, 21:22

Eller är det ngt annat?
För 3-4 år sedan vågade inte folk betala med sina bankkort på nätet - nu är dock tongångarna annorlunda och folk uppger mer villigt bankkortsinfo via nätet. Således kände jag att det är dags att erbjuda mina kunder detta.

Jag kände inte till Kreditor tills du postade ditt inlägg, men jag har nu kikat igenom konceptet. Vilka procentsatser är det som gäller hos er?
demesta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017