Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pay-Read.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-12, 03:07 #21
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Hmm ville egentligen inte använda forumet till reklam var mer nyfiken på vad som låg bakom när man valde sin psp. Svarar därför på frågorna via pm, men generellt beroende på volym brukar vi kunna matcha konkurrenterna, trots att vi tar kreditrisken.

Hursomhelst fortfarande intresserad av vad som är viktigast när man väljer psp om ngn känner för att bidra med mer om detta.

Citat:
För 3-4 år sedan vågade inte folk betala med sina bankkort på nätet - nu är dock tongångarna annorlunda och folk uppger mer villigt bankkortsinfo via nätet. Således kände jag att det är dags att erbjuda mina kunder detta.
Sant att acceptansen ökat ngt. Men samtidigt visar en hel del expempel att i valet mellan faktura och kort så väljer folk faktura även om de får betala en extra avgift om upp till 45 kr för detta. Många butiker som inte haft fakturaförsäljning och sedan kopplar på det ser en markant ökning av försäljningen. Till och med i kortens förlovade land, USA, har http://www.billmelater.com rönt stora framgångar.

I grund och botten handlar det nog helt enkelt om att göra köpproceduren så enkel som möjligt och därmed få upp conversion raten.
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 00:32 #22
micke_nkpg micke_nkpg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Medlem

Jag har varit i kontakt med Pay & Read i samband med att jag skulle använda det på en hem och skola sida. Där folk skulle kunna betala medlemsavgiften.

Det vara bara strul för att få detta att funka och ingen speciell hjälp fick man heller.
Det de skickade ut stämde inte, allt man skulle lägag dit för att få det att funka fanns inte osv..

Slutade med att vi inte har denna funktion förns det kommer något bättre och ett företag som kan hjälpa o leverera bra lösningar från början.
micke_nkpg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-16, 13:33 #23
olin olin är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2004
olin olin är inte uppkopplad
Nykomling

Citat:
Originally posted by micke_nkpg@May 14 2005, 00:32
Jag har varit i kontakt med Pay Read i samband med att jag skulle använda det på en hem och skola sida. Där folk skulle kunna betala medlemsavgiften.
Det vara bara strul för att få detta att funka och ingen speciell hjälp fick man heller.
Det de skickade ut stämde inte, allt man skulle lägag dit för att få det att funka fanns inte osv..

Slutade med att vi inte har denna funktion förns det kommer något bättre och ett företag som kan hjälpa o leverera bra lösningar från början.
Tack för din feedback Micke! Den är dock aningen för svepande och luddig för att vi skall kunna göra något åt det du inte gillar. Eller för den delen bemöta din kritik.

Varken generellt eller i ert specifika fall känner jag igen oss. Om du hade tagit kontakt med oss hade du fått all den teknisk hjälp som behövs för att använda vårt system.

Vår grundteknik för kort- och fakturadebiteringar bygger på WebServices och kräver en del kunskaper i programmering.

Med våra moduler för osCommerce eller COXCO/Midicart är installationen är mycket enkel och kräver inga programmeringskunskaper.

Vi jobbar på att göra implementationen av vår betalsystem ännu smidigare, för att kraven på webbplatsernas tekniker skall vara så låga som möjligt.
olin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-16, 19:37 #24
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av olin
Citat:
Ursprungligen postat av micke_nkpg
Jag har varit i kontakt med Pay Read i samband med att jag skulle använda det på en hem och skola sida. Där folk skulle kunna betala medlemsavgiften.

Tack för din feedback Micke! Den är dock aningen för svepande och luddig för att vi skall kunna göra något åt det du inte gillar. Eller för den delen bemöta din kritik.

Varken generellt eller i ert specifika fall känner jag igen oss. Om du hade tagit kontakt med oss hade du fått all den teknisk hjälp som behövs för att använda vårt system.

Vår grundteknik för kort- och fakturadebiteringar bygger på WebServices och kräver en del kunskaper i programmering.

Med våra moduler för osCommerce eller COXCO/Midicart är installationen är mycket enkel och kräver inga programmeringskunskaper.

Vi jobbar på att göra implementationen av vår betalsystem ännu smidigare, för att kraven på webbplatsernas tekniker skall vara så låga som möjligt.
Jag var i kontakt med er ett flertal gånger. alltid fick man fel information. Saker som skulle läggas in på sidorna fanns inte osv..

så ditt snack om att det funkar är bara bullshit!!

Blev hela tiden hänvisad till diverse personer som den ena skyllde på den andra. Det tycker jag visar på att ni inte är speciellt seriösa.
Oläst 2005-08-16, 20:25 #25
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Banned

Citat:
Originally posted by micke_nkpg@Aug 16 2005, 19:37

Jag var i kontakt med er ett flertal gånger. alltid fick man fel information. Saker som skulle läggas in på sidorna fanns inte osv..
så ditt snack om att det funkar är bara bullshit
Blev hela tiden hänvisad till diverse personer som den ena skyllde på den andra. Det tycker jag visar på att ni inte är speciellt seriösa.

Implementerade samtliga funktioner från Pay-Read och fick det att funka efter 2 samtal med deras tekniker och 2 timmars arbete.

Både PHP, ASP och ASP.NET funkar det med. Om inte fler.

Kom med konstruktiv kritik istället.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-16, 22:03 #26
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av hnn
Citat:
så ditt snack om att det funkar är bara bullshit

Implementerade samtliga funktioner från Pay-Read och fick det att funka efter 2 samtal med deras tekniker och 2 timmars arbete.

Både PHP, ASP och ASP.NET funkar det med. Om inte fler.

Kom med konstruktiv kritik istället.
alla har vi olika erfarneheter.. tydligen är de olika mot olika personer.. ännu ett bevis på hur oseriösa de är.
Oläst 2005-08-16, 22:09 #27
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Även jag har aldrig haft problem med Pay&Read... Installationerna fungerar klockrent och utbetalningarna likaså..

Det enda amatörmässiga må vara deras webbplats dock
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-17, 10:58 #28
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar

Reg.datum: May 2004
Vet inte vem du är micke men du verkar vara oerhört upprörd av någon annan anledning.
Det är inte de som ska fixa tekniken på din sida, och jag tror snarare det var du som inte
klarade av den tekniska biten, Pay&Read ska väl inte koda din sida?

Känner inte igen något av detta utan allt har fungerat kanonbra direkt, underbar support
och trevlig personal. Så det är bara tummen upp. Otroligt smidigt system sen när de betalar
ut hela tiden också.
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-19, 22:07 #29
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by hyperfly@Aug 17 2005, 10:58
Vet inte vem du är micke men du verkar vara oerhört upprörd av någon annan anledning.
Det är inte de som ska fixa tekniken på din sida, och jag tror snarare det var du som inte

Känner inte igen något av detta utan allt har fungerat kanonbra direkt, underbar support
och trevlig personal. Så det är bara tummen upp. Otroligt smidigt system sen när de betalar
ut hela tiden också.
nja, upprörd vet jag inte, men när folk hoppr på mig och påstår att man inte får ge synpunktre som hnn gjorde så reagerar jag!
Oläst 2005-08-19, 23:59 #30
Banned

Banned

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av hyperfly

ut hela tiden också.
nja, upprörd vet jag inte, men när folk hoppr på mig och påstår att man inte får ge synpunktre som hnn gjorde så reagerar jag!
Lilla Micke, jag hindrar inte dig från att ge synpunkter. Att du inte gillar vårt snack på andra sidor, behöver du inte nämna här, utan det kan vara på dom sidorna.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017