Kom ihåg mig?

Stort haveri hos Bredbandsbolaget tystas ner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-11, 13:44 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by domaintarzan@Aug 11 2007, 12:39
Jo jag har också samma problem just nu. Hade samma problem för en månad sedan också och då funkade allt igen dagen efter. Mitt gamla modem funkar fast bara med 12/1 som hastighet. Mycket irriterande svar man får från deras support också.
Har du kommit fram till supporten? Jag satt närmare en halvtimme i telefonkö med mobilen innan jag gav upp. Vad sa dom?
Oläst 2007-08-11, 13:58 #12
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Jag kan hålla med om att BBBs support är under all kritik. Fast jag vet inte om jag blir så mycket gladare på Telias "Prova att starta om modemet och ring igen om det inte fungerar." som man får höra varenda gång. Till och med när blixten käkat upp hela kopplingspunkten i telestationen. Inte f-n vill jag sitta 20-30 minuter i telefonkö igen bara för att puckot som svarade inte tror på att man redan har försökt starta om modemet.

Att BBB använder GDG-metoden är också tyvärr känt. Jag har fast lina (10/100) från BBB och vi har väldigt sällan problem men när det skiter sig så är det rejält. DHCP och DNS är tydligen något som BBB tycker att man kan köra på vad som helst och helst inte ha någon form av redundans. Det är så jag upplever det iallafall.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-11, 14:11 #13
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by Westman@Aug 11 2007, 12:58
DHCP och DNS är tydligen något som BBB tycker att man kan köra på vad som helst och helst inte ha någon form av redundans. Det är så jag upplever det iallafall.
Ja, DNS-problem har jag haft vid åtskilliga gånger med BBB, men där är ju åtminstone problemet lite enklare att avhjälpa själv - använda andra DNS:er och liknande. Senast förra veckan dom slutade resolva delar av DNS-registret av okänd anledning och jag fick gå över till den egna redundanslösningen.

Då byte skulle ske från annan ADSL-leverantör till BBB blev mina vänner lovade att det inte skulle förekomma något avbrott i tjänsten överhuvudtaget. Det slutade med ett totalt avbrott på 2 veckor och kompensation på ett par gratismånader. Att dela ut gratismånader hit och dit är knappast någon lösning - man vill att produkten man beställt ska fungera. Deras största misstag var dock att överhuvudtaget byta till BBB.

Att BBB inte kan sköta sina åtaganden blir alltmer klart.
Oläst 2007-08-11, 15:12 #14
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Nu har jag mailat IDG och redigerat rubriken på tråden här så den är avpassad till situationen.
Oläst 2007-08-11, 15:48 #15
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Haha, på tal om dålig support..

Farsan hade skaffat COMHEM, sen cirka 10 månader efter när han ville säga upp det så kunde man inte komma fram. Ringde verkligen typ varje dag under cirka 1 månads tid och ända man fick höra var "Vi har mycket att göra just nu, tack för ditt samarbete" eller något i stil med det.

Så det gick en månad till och vi fick självklart en Faktura för linan vi knappt använt under 11 månader.

Farsan valde att inte betala för att kunna komma i kontakt med någon (inkasso osv).

Sen när inkassot kom så var det mycket lättare att lösa det hela..

Riktigt kasst. Man får verkligen vad man betalar för.

EDIT: Han skickade självklart in brev skriftligen om att han ville säga upp också när de inte svarade i tel.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-11, 16:28 #16
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem

domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by Marcus@Aug 11 2007, 13:44
Har du kommit fram till supporten? Jag satt närmare en halvtimme i telefonkö med mobilen innan jag gav upp. Vad sa dom?
Dom rapade bara upp samma manus jag hört många gånger tidigare:

1. Är modemet kopplat till första jacket?
2. Står det någon högtalare i närheten av modemet?

osv osv...

Samtalet gav alltså ingenting men jag har iofs slutat förvänta mig vettiga svar från dom. Tur att jag struntade att skicka tillbaka mitt gamla modem. :-)
domaintarzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-11, 16:52 #17
senzeis avatar
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
senzeis avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Originally posted by Westman@Aug 11 2007, 12:36
Flytta till Västerås så får du billigare. Stadsnätet ligger 30-40% under BBB.

EDIT: Ska väl tillägga att det är för 10/10. 14% billigare på 10/100 och de flesta erbjuder 100/100 för samma peng som BBB tar för 10/100.
Är i västerås förjämnan och använder mig av flickvännens stadsnätsuppkoppling och den är faktiskt grym, och prisvärd,
169 spänn.
senzei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-11, 18:00 #18
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag använder BBB 100/100 hemma för 220 spänn i månaden, det har fungerat klockrent som jag flyttade hit i februari.

På mitt jobb använder v i Labs2/bredband2 via stadsnätet 10/10 för jag tror det är 150 spänn i månaden. Tyvärr fungerar det inte alls lika stabilt, även om det är acceptabelt.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-11, 19:30 #19
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Så här ställer man om till g.dmt, så bredbandet blir stabilt!
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-11, 19:38 #20
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Jag har samma problem med att modemet tappar uppkopplingen flera gånger i timmen.
Efter att ha provat Oskars lösning så tycks det fungera fint!

I övrigt så har jag haft BBBs adsl-tjänst i flera år och är väldigt nöjd med både tjänsten och supporten. De gånger jag ringt (senast var igår p.g.a. dessa nedkopplingsproblem) så har jag kommit fram inom några minuter och fått den hjälp jag behövt.
En stor eloge till BBB som anställer tekniskt kunnigt folk och som dessutom har möjlighet att justera interleaven (felkorrigeringsfilter), uppkopplingshastigheter m.m. för att se vilka signalvärden modemet får.
Har man liknande fel hos Telia så får man oftast tala med tekniskt okunnig person som bara kan "lägga en felanmälan".
Jag uppskattar verkligen att få prata med en person som kan prova ändra saker medans jag är i luren.
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017