| FAQ | 
| Kalender | 
|  2006-12-15, 01:48 | #11 | |||
| 
 | ||||
| Medlem | 

Jag la upp en sitemap för två månader sedan och jag har inte märkt något i serpen att antalet indexerade sidor skulle ha ökat pga detta, men jag tycker det är rätt softa verktyg i webmaster tools. En sak som jag undrar är om sitemapen får mer betydelse om den uppdateras oftare... kanske värt o automatisera det hela   | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-12-15, 01:53 | #12 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | Citat: 
 Har du t ex en produkt som man måste klicka sig fram till genom t ex tre produktkategorier först, så är det ju inte helt hundra att den snappas upp (produktens unika url) på samma sätt/lika snabbt av sökmotorn, som när du listar produktens egna sida (direktlänk/url) under din sitemap. | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-12-15, 09:24 | #13 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | 

Vanessa Fox (produktansvarig för webmaster central) sa på ses i Chicago att sitemaps snabbar upp indexeringen. Det går bra att skicka sitemaps som ett rss-feed åxå. | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-12-15, 10:59 | #14 | ||
| 
 | |||
| Supermoderator | Citat: 
  Visst skulle Google kunna parsa din javascript kod; men varför bygger du inte en sida som följer standard och fungerar i alla webbläsare? Alla webbläsare stöder inte javascript. 
				__________________ Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-02-20, 23:23 | #15 | ||
| 
 | |||
| Nykomling | Citat: 
 Någon som har några tips | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-02-20, 23:34 | #16 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Testa och lägga till return false på slutet... window.open(this.href); return false; och se om det hjälper | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-02-27, 10:14 | #17 | ||
| 
 | |||
| Medlem | Citat: 
 Lägg till "return false;" efter "window.open(this.href);" så fungerar det nog bättre... | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-02-27, 22:15 | #18 | |||
| 
 | ||||
| Medlem | 

Sitemaps är ingen dum idé och det finns flera gratis verktyg idag som underlättar konstruerandet av filen om man inte orkar göra ett själv   Fast konstigt nog verkar det viktigt att sitemap:en är korrekt. Har du något fel så verkar du straffas ganska hårt. Jag har läst inlägg från flera som har försvunnit från söklistan bara för att de (troligtvis) har haft något fel i xml-koden... Kanske bara är en internetmyt dock. | |||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |