FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag la upp en sitemap för två månader sedan och jag har inte märkt något i serpen att antalet indexerade sidor skulle ha ökat pga detta, men jag tycker det är rätt softa verktyg i webmaster tools.
En sak som jag undrar är om sitemapen får mer betydelse om den uppdateras oftare... kanske värt o automatisera det hela ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har du t ex en produkt som man måste klicka sig fram till genom t ex tre produktkategorier först, så är det ju inte helt hundra att den snappas upp (produktens unika url) på samma sätt/lika snabbt av sökmotorn, som när du listar produktens egna sida (direktlänk/url) under din sitemap. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vanessa Fox (produktansvarig för webmaster central) sa på ses i Chicago att sitemaps snabbar upp indexeringen.
Det går bra att skicka sitemaps som ett rss-feed åxå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Visst skulle Google kunna parsa din javascript kod; men varför bygger du inte en sida som följer standard och fungerar i alla webbläsare? Alla webbläsare stöder inte javascript.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Någon som har några tips |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Testa och lägga till return false på slutet...
window.open(this.href); return false; och se om det hjälper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lägg till "return false;" efter "window.open(this.href);" så fungerar det nog bättre... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Sitemaps är ingen dum idé och det finns flera gratis verktyg idag som underlättar konstruerandet av filen om man inte orkar göra ett själv
![]() Fast konstigt nog verkar det viktigt att sitemap:en är korrekt. Har du något fel så verkar du straffas ganska hårt. Jag har läst inlägg från flera som har försvunnit från söklistan bara för att de (troligtvis) har haft något fel i xml-koden... Kanske bara är en internetmyt dock. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|