FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
USA har alltid spelat Världspoliser.
Regeringen i USA har nog fått mycket påtryckningar från Musik och filmindustrin som uppvaktar senatorer stup i kvarten vilket gör att dem i sin tur försöker med alla medel stoppa såna sidor som The Pirate Bay mfl. USA kan och har den makten att göra precis vad dem vill så enkelt är det. Skickar CIA agenter runt om i Europa och alla blundar och säger "Va det visste vi inget om" Sen spelar det nog inte så speciellt stor roll om vänstern eller högern regerar detta land. Dessutom är nuvarande president väldigt utrikespolitisk av sig vilket han är välkänd för men dem inrikespolitiska frågorna är som kanske bekant otroligt lite prat om. USA´s politik lär även vi i Sverige få känna av ännu mer i framtiden dock i sammanhanget så är det ironiskt nog väldigt vanligt att vi i lilla Sverige tar efter det mesta från USA. Beklagar att jag gick lite OT. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skämtar SVT med oss? Vem visste inte att lobbyorganisationerna i USA tryckt på Sverige sedan 90-talet att stänga allt från servrar till butiker? Säg att det finns över 2000 brev från olika personer och företag i USA om att stänga The Pirate Bay sedan de startade, sen när blev det ett bevis för ministerstyre? Om jag skickar in till Rosenbad att jag vill se Hagamanen i fängelse och när han sedan får det påpeka att det varit ministerstyre? Skärpning...
Löjliga påståenden och vinklingar, deras första påstående var ju att Bush ringde till Bodström som ringde till polisen... Nu är det plötsligt någon lobbyorganisation som pratat med person A som pratat på fyllan med person B som råkade överhöras av person C som sedan informellt pratat om det som sades med person D. Vem hittade på denna storyn som inte ens gick att sälja in till Aftonbladet när de såg alla hål i det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=612440 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det där med privatdetektiven var väldigt intressant faktiskt. Cirka 3 veckor innan razzian så har det av och till synts en grå Toyota med folk i utanför PRQ-serverhallen, på diverse olämpliga platser och tider. Jag antog ju att det var Span, men där ser man...
Det kan ju även förklara razzian mot PRQ-hallen - eftersom de fått för sig att jag (Gottfrid) är det onda piratgeniet som är huvudansvarig för TPB så antog väl någon Tex Murphy-kopia på MPAA/Rikskrim att TPB var gömd där. En viss inkompetent IT-åklagare (inga namn nämnda) är ju inte kapabel till att ta reda på sådant själv, så han gick väl helt på uppgifterna från MPAAs advokat (får väl uppdatera whois för TPB-adresserna/domänerna till att inkludera GPS-koordinater för säkerhets skull...). Det ska bli synnerligen intressant att få ut alla papper i rättegångarna sedan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tror bestämt det är polisens jobb att se till att lagen efterhålls oavsett vem som klagar eller inte. Om TPB i sig har gjort något olagligt tar jag inte ställning till, det är rättens sak. Polisen har agerat eftersom det har ökat i prioriteten på deras lista och vill ha ett domslut på om det är lagligt eller ej, inte för att Bodström ringde och tvingade dem. Tror även att den "Tjetjenska rebellserven" har spelat in sin roll. Trampade PRQ på någons tå kanske under det beslaget? Trampa på fel tår och det blir en personlig sak att ta itu med det. Vad låter mest troligt egentligen. Att världens mäktigaste och dummaste man (Bush) skulle ha ringt till vår inkompetenta minister (Bodström) som i sin tur tvingat polisen att slå till mot TPB. Eller att någon på polisen blev sur i samband med han/hon fick ta skit för att utöva sitt jobb vid "rebellserverbeslaget"? Den lättaste lösningen är oftast den rätta... SVT använder ju typisk journalistik där man låter tittarna ta egna slutsatser med hjälp av små ledtrådar... Något man gör när det inte finns belägg för det man vill bevisa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Personligen tror jag att det rör sig om en kombination. Roswalls okunskap inom IT lär ha spelat en stor roll också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Roswall e juh värsta IT-proffset!! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Trampas det på tillräckligt många och rätt tår så kommer en motaktion, det handlar inte om någon konspiration med agenter, presidenter och ministers utan om helt vanlig heder och princip hos enstaka individer. Politiken som gör att denna hoax fortfarande lever, alla partier ser sin chans att smutskasta regeringen och tjäna röster. Hade det inte varit valår hade en sån här tunn story dött ut för länge sedan. Vem är det som KO-anmäler och fortsätter dra upp det gång på gång med antydningar hit och dit? Jo Miljöpartiet, centern, vänstern och andra som ser sin chans... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du vet inte vad du talar om, Gottfrid, när du påstår att Håkan Roswall är inkompetent. Jag förstår att du känner dig kränkt, men vad mer hade ni väntat er?
Håkan Roswall är landets mest namnkunnige och förmodligen bäst pålästa it-åklagare, faktiskt, såvitt jag vet, den ende med it sm specifikt arbetsområde. På vilket sätt menar du att ha varit inkompetent...? För att han beslutade om husrannsakan mot PRQ? För att de, polisen, inte lyssnade på er i samband med husrannsakan? Det är lätt att skrika ut sin frustration och ilska, men det vore intressant att få se något av denna inkompetens förklarad. Att man gång efter annan idiotförklarar polisen och övriga rättsväsendet, som givetvis har sina fläckar, betyder väl inte att det blir mer rätt...?
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Antag att USA ligger bakom allt detta med razzian avseende TPB, vad kan vi då göra. Mitt enkla svar är: Inte ett piss! Demonstrera utanför amerikanska ambassaden? Bojkotta filmer och musik från USA? Sluta köpa amerikanska viner?
Personligen tror jag att det bästa är att skapa ett gångbart alternativ inom det som kan definieras som lagliga gränser och alla involverade tjänar pengar på ett lagligt sätt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|