WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Så stängdes The Pirate Bay (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14754)

FredrikMH 2006-06-20 19:45

USA hotade Sverige med handelssanktioner inom ramen för WTO om inte Sverige stoppade fildelningssajter som The Pirate Bay. Det kan Rapport avslöja i kväll med stöd av vittnesmål.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?660

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?845

patrikweb 2006-06-20 21:14

Såg det, men är inte förvånad.

SRSWWi 2006-06-20 21:27

Är det inte dags för en världsomfattande bojkott av USA?

Spindel 2006-06-20 21:53

Citat:

Originally posted by SRSWWi@Jun 20 2006, 21:27
Är det inte dags för en världsomfattande bojkott av USA?
Du kan ju börja med att gå ifrån din dator som antagligen "ägs" av ett amerikanskt företag?

Snarare bojkott mot Sverige eftersom sossarna är så jävla veka när Farbror USA kommer och säger sitt.

RickardP 2006-06-20 22:58

Bojkotta Sossarna är väl det som ska göras om något. Hade dem stått på sig så hade detta inte hänt.

FredrikMH 2006-06-20 23:41

Citat:

Originally posted by DeadC@Jun 20 2006, 22:58
Bojkotta Sossarna är väl det som ska göras om något. Hade dem stått på sig så hade detta inte hänt.
Alla partier är svaga mot USA. Spelar ingen roll vilket parti som hade styrt sverige så hade vi följt deras "order". Sverige är ett så pass litet land att vi inte klarar av en situation som denna.

Om USA skulle göra detta mot Sverige, skulle EU stötta oss då? Eller kolappsar hela system som EU står för?

Piratkopiering är rätt litet problem jämfört med krigsavtal som USA inte valt att skriva på fullt ut. Kommer inte ihåg vilka men det rör blandannat avveckling av kärnvapen. Borde inte resten av världen hota USA?

Kort och gott så finns det inget annat land som jag stör mig mer på än just USA.

HenrikAI 2006-06-20 23:56

Heh, skulle en högerregering vara mindre "USA-vänlig" menar ni? :blink:

Xamda 2006-06-21 00:01

Har man från SVT:s sida ens försökt styrka detta påstående? Det är ju exakt samma skåpmat som förra gången...

Skulle inte tro att man verkligen skulle våga hota med handelshinder mot en enskild stat i EU på grund av detta, det finns faktiskt annat i världen än piratkopierade filmer...

Sedan kan man tycka vad man vill om USA:s roll som världspolis och den undfallande väldsopinionen (nåja, undfallande västvärldsopinionen).

Spindel 2006-06-21 00:26

Citat:

Originally posted by HenrikAI@Jun 20 2006, 23:56
Heh, skulle en högerregering vara mindre "USA-vänlig" menar ni? :blink:
Den skulle iaf inte vara MER vänlig. Man får inte glömma att sossarna är riktiga USA-kramare, eller rättare sagt för fega att göra något mot USA.

Detsamma gäller Vänsterpartiet. Det är bara en falsk retori att man är emot USA, så att väljare ska känna "USA är dumma, (s) & (v) tycker att USA är dumma. Då måste jag rösta på dem". Men när det sen kommer till kritan gör man inte ett piss.

FredrikMH 2006-06-21 01:14

Citat:

Originally posted by Spindel@Jun 21 2006, 00:26
Den skulle iaf inte vara MER vänlig. Man får inte glömma att sossarna är riktiga USA-kramare, eller rättare sagt för fega att göra något mot USA.

Detsamma gäller Vänsterpartiet. Det är bara en falsk retori att man är emot USA, så att väljare ska känna "USA är dumma, (s) & (v) tycker att USA är dumma. Då måste jag rösta på dem". Men när det sen kommer till kritan gör man inte ett piss.

Möjligt men i detta fallet spelar det nog ingen roll. Alla partier utom piratpartiet hade förmodligen handlat lika dant om det som SVT påstår är sant. Jag har däremot svårt att förstå varför SVT ska dra igång massa falska anklagelser utan något att backa upp det med. Det påstår att de har både bevis och vittne i rapport så helt ute och cyklar kan dem inte ha.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson