Kom ihåg mig?

B-One support ber om mitt lösenord.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-16, 14:25 #11
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Jag kopierade inte mailet utan deras svar från "Support Ticket" databasen.
Alltså från http://www2.b-one.net/support/show_thread....XxxXXxxXXxxXXxx
Så att det kommer med 100% från B-One Support.

Jag svarade så här idag:
Citat:
I belive you can create a sample account and
test that first.
If it is alright, I'll provide you with my
password.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-16, 18:13 #12
anders.n anders.n är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
anders.n anders.n är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Jag skulle, som sagts tidigare, inte lämna ut det. Däremot så skulle jag be dem sätta ett nytt slumpat lösenord åt mig som de kan maila/posta till mig om de behöver testa något.
anders.n är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-16, 23:33 #13
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Om det är deras support som frågar efter det fattar jag inte varför du inte skulle lämna ut det. Som nämnts tidigare så kan man i vissa mailprogram inte utläsa lösenordet.

Om något är knas med ett konto kan det vara en fördel att undersöka det med exakt samma förustättningar som den klagande användaren. Det inkluderar givetvis samma lösen. Det är inte heller alla användare som tycker det är kul att byta lösenord - vad spelar det för roll om supporten vet det gamla lösenordet? Det vet ju det nya som tilldelas dig annars...?

Om din kommunikation skedde via deras supportsystem ser jag ingen anledning till oro, jag är mer förvånad över att du de facto fick support... Att det är på engelska kan väl bero på att har supportpersonal som inte pratar svenska, det är dyrt att hålla en supportorganisation på fötter och B-one är inte direkt kända för att sälja på kvalitet så...
Oläst 2006-06-17, 00:14 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Vi har faktiskt säkerhetsaspekten i det hela från den andra sidan att tänka på också.

Det finns kunder jag pratat med många gånger, vars röst jag känner igen per telefon och där det är mycket osannolikt att det skulle vara någon annan som ringer och utger sig för att vara dem. I de allra flesta fall kan jag dock inte veta om det är Kalle som ringer och säger att han har problem med sitt mailkonto. Att då byta lösenord för att kontstarera att det inte var något problem samtidigt som den som ringde har fått lösenordet och kan läsa Kalles mail är inte bra.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-17, 16:52 #15
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by Xamda@Jun 16 2006, 23:33
vad spelar det för roll om supporten vet det gamla lösenordet? Det vet ju det nya som tilldelas dig annars...?
Det kan spela stor roll om man på andra platser använder samma lösenord, Vem säger att dom inte utnytjar det till sin fördel? Man vet ju aldrig vem som sitter i supporten?

Sen om dom byter ut lösenordet och fixar det som skall fixas så kan man ju sen byta tbx till sitt gammla igen.

Skulle Aldrig i livet lämmna ut ett lösenord som jag ex använder på flera ställen, Därmed inte sagt att så är fallet nu.

Bytte ut en dålig router förut på en datorfirma och sen ringde killen och sa att han ville ha lösenordet som jag glömt ta bort,
Jag sa då åt honnom att endast resetta routern, Detta påstod han inte fungerade, Då åkte jag helt sonika tbx och skrev in lösenordet
och bytte det till orginal.

Hade ingen anledning att misstro honom men å andra sidan vet man aldrig,
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-17, 21:59 #16
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Originally posted by hundserver@Jun 17 2006, 16:52
Det kan spela stor roll om man på andra platser använder samma lösenord, Vem säger att dom inte utnytjar det till sin fördel?
Du bör aldrig använda samma lösenord på flera olika webbplatser. Då får du faktiskt skylla dig själv. Det finns många kostnadsfria password managers att hämta, så det finns sällan någon anledning att använda samma lösenord på flera webbplatser.
Pucken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-26, 13:40 #17
Chreo Chreo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
Chreo Chreo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by Xamda@Jun 16 2006, 23:33
Om din kommunikation skedde via deras supportsystem ser jag ingen anledning till oro, jag är mer förvånad över att du de facto fick support... Att det är på engelska kan väl bero på att har supportpersonal som inte pratar svenska, det är dyrt att hålla en supportorganisation på fötter och B-one är inte direkt kända för att sälja på kvalitet så...
Eller så beror det på att han skickade in till den engelska supporten (enligt länken). Kanske borde kolla fakta innan. Finns exempelvis svensk chat-support. Men att verkligen kolla fakta är ju så svårt (ursäkta min ton men det har sin orsak i vad som skrevs uppenbarligen baserades på, i bästa fall, misinformation)
Chreo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017