WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   B-One support ber om mitt lösenord. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14670)

Timofey 2006-06-16 09:45

Då jag påpekade ett fel i min B-One Advanced Webmail svarade B-One Support så här:
Citat:

Dear Allting,

Please provide us the email address and password
you are using.

Best Regards

SUPPORT

Ska jag lita på dem och ge dem mitt lösenord?

najk 2006-06-16 09:56

Nejsh, skulle aldrig lämna ut det, det ska dom ha i sina register.

Timofey 2006-06-16 10:00

Konstigt att dom ber mig om det i så fall...

jonny 2006-06-16 11:38

Citat:

Originally posted by najk@Jun 16 2006, 09:56

Det finns många mailservrar, exempelvis IMail som vi använder, där du inte kan se lösenordet för ett konto. Som administratör kan du byta ut ett lösenord, men du kan aldrig se vilket lösenord som har satts. Detta i kombination med att varje användare kan sätta sitt eget lösenord gör att det i dessa fall faktiskt kan vara så att du behöver uppge lösenordet för att de ska kunna logga in på kontot och titta närmare på felet.

Givetvis ska du vara väldigt restriktiv när du lämnar ut lösenord. I det här fallet är det dock möjligt att du måste göra det för att kunna få hjälp.

zoran 2006-06-16 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Citat:

Ursprungligen postat av najk

Det finns många mailservrar, exempelvis IMail som vi använder, där du inte kan se lösenordet för ett konto. Som administratör kan du byta ut ett lösenord, men du kan aldrig se vilket lösenord som har satts. Detta i kombination med att varje användare kan sätta sitt eget lösenord gör att det i dessa fall faktiskt kan vara så att du behöver uppge lösenordet för att de ska kunna logga in på kontot och titta närmare på felet.

Givetvis ska du vara väldigt restriktiv när du lämnar ut lösenord. I det här fallet är det dock möjligt att du måste göra det för att kunna få hjälp.

Och vad är det för fel med att säga "För att kunna hjälpa dig måste vi ändra ditt lösenord, är det OK?"

Timofey 2006-06-16 11:58

Ingen har sagt att de ska ändra mitt lösenord.

hnn 2006-06-16 12:13

Be dom ringa dig och ge dom lösenordet i telefon...

jonny 2006-06-16 13:17

Citat:

Originally posted by zoran@Jun 16 2006, 11:52
Och vad är det för fel med att säga För att kunna hjälpa dig måste vi ändra ditt lösenord, är det OK?

Det är också en variant.

hundserver 2006-06-16 13:36

Det är inte en bluff igen då?? det var ju några förut som utgav sig för att vara B-one support och lurade till sig lösen osv,

Varför skriver dom på engelska????

MRDJ 2006-06-16 14:06

verkar juh lite lurigt asså,

kan juh va så att dom kör MD5 crypt eller liknande på lösenorden...

men håller med hundserv, varför ska dom skriva på eng

har du kollat i mailet vilken server mailet är skickat från?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson