FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Eftersom vi har Maxtrafik på 1200 Gb per månad så utnyttjar vi 15 Mbit av deras server. De påstår att vi utnyttjas max av det vi får för pengarna och därför kan de ej ge oss mer. Detta resulterar till att det blir segt, när jag nu försöker tanka ner från min sida så går den i 10 kb/s. Nån med förslag? Vad har hastighet med hur mycket man tankar ner att göra? Jag kan ju tanka ner lika mycket, men snabbare. Tacksam för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I den hastigheten blir det rätt omöjligt att nyttja 1200GB, fast det beror lite på hur många andra som är inne och tankar också, om ni konstant nyttjar 15mbit så kommer ni dra ~5000GB innan månaden är slut, så watch out.
Antar att ni har en 10megabits port till er server och ni maxar den nu ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag testade just mot min server som finns hos Webcows. ca 800 kB/sec och då är det min egna lina som slår i taket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du några som helst siffror på vilken banbredd ni förbrukar? Skickar ni 10 Mbps konstant?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jepp, jag har siffrorna. Du kan kolla går dagens siffror här http://217.198.148.214/20060224_9.pdf
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det rimligt att ni har cirka 15 Mbps in och 0,5 Mbps ut? Det där ser ju nästan ut som något man kunde vänta sig från en 24 Mbps ADSL
![]() De allra flesta tjänster skickar mer trafik än de tar emot; men för er är det tvärtom. Eller så har webcows vänt på ut och in kanske?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Problemet är att de ligger i Frösön, jag tror inte det spelar någon roll vilken redundans de skaffar utan det geografiska läget och linorna dit kommer vara desamma. Jag har också haft problem med långsamma linor dit och att siten blir onåbar av oförklarlig anledning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|