WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webcows (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12460)

nogomi 2006-02-17 14:48

Hej

Det är så att jag har en dedikerad server hos FS Data just nu men den har varit nere i 5 dagar o dem har inte fixat den än så jag har tänkt och bytta till Webcow så jag undrar om nån redan är kund hos dem?
För vill gärna veta om dem är bra så jag slipper överaskningar :D

tipsa gärna om andra företag.
Jag vill ha en server med 80GB hdd runt 500Gb trafik o de ska gå snabbt o ladda hem från servern.
Max pris 1500/mån med windows

jonny 2006-02-17 15:10

Använd sökfunktionerna så bör du hitta en del. Kika också på de trådar som är aktuella just nu om co-location - det är ungefär samma som gäller för dedikerade servrar.

Filip 2006-02-17 15:42

Det låter helt sjukt det du säger! 5 dagar? Jag tror knappt mina öron! Om man har en server hos dem, så kan det alltså leda till enorma förluster! Jag vågar knappt tänka på vad 5 dagars konstant nertid skulle innebära för mig...

Men för att återgå till frågan,
Varifrån kommer din trafik?
Det är relevant (framför allt ur sökmotortaktik) att servern står i det landet som innehållet riktar sig till.
Om USA blir ditt svar, så kan jag rekommendera ev1servers.net. De är bra och har många olika alternativ att välja mellan. Du kan få en server för $99/mån med 1000gb överföring.

nogomi 2006-02-17 16:22

Citat:

Originally posted by Filip@Feb 17 2006, 16:42
Det låter helt sjukt det du säger! 5 dagar? Jag tror knappt mina öron! Om man har en server hos dem, så kan det alltså leda till enorma förluster! Jag vågar knappt tänka på vad 5 dagars konstant nertid skulle innebära för mig...

Men för att återgå till frågan,
Varifrån kommer din trafik?
Det är relevant (framför allt ur sökmotortaktik) att servern står i det landet som innehållet riktar sig till.
Om USA blir ditt svar, så kan jag rekommendera ev1servers.net. De är bra och har många olika alternativ att välja mellan. Du kan få en server för $99/mån med 1000gb överföring.

Hej Filip

Ja asså vi har runt 6000-7000 besökare om dagen, och dessa 5 dagar har vi fått 100 tals mail av medlemar om servern, inte spec kul kan ja berätta <_< .

Va menar du, var ifrån våra besökare kommer eller? Om du menar så, då kommer dem mest från Asien och Afrika eftersom det är en orientalisk musik sida.
Jag vill helst ha server i sverige för att de ska va lätt och ta kontakt med dem. Om servern är i Usa är de inte lika lätt o ringa ditt :D

Mvh
Dhia

nogomi 2006-02-17 16:25

Citat:

Originally posted by Kjette@Feb 17 2006, 17:17
Vi har några servrar där hos Webcows, tycker de duger utmärkt för webbhotell branschen. Men vi kommer jo dock o flytta nu p.g.a av olika skäl, dock ej webcows fel.
Men jag tycker du skall satsa på dem.

Hej Kjette

Ok låter bra, går de snabbt o ladda hem från servern om 600 är online på sidan?
Har dem bra support?

nogomi 2006-02-17 17:09

Citat:

Originally posted by Kjette@Feb 17 2006, 17:42
Dem har nyligen uppgradera länken mellan frösön och stockholm så de går jo lite snabbare än de gick förr, men när jag drar ner filer på servern så kommer jag upp i mellan 300-600kb/s. Dock så sitter jag upp här i Norr så. Men nu har vi jo över 250 kunder på den servern som står där nere så de är jo en antal som ligger på den då.

Du klarar dig iaf fint om det är 600 pers online, annars be om att få testa en server där, det fick vi när vi skulle bli kund hos dem.

Edit: Glömde en fråga, supporten är rätt okej, inte så ofta vi behöver support precis. Har hänt att deras nät har åkt ner mitt på natten, och då kan jag som inte exakt säga at dem är så snabba via mail att svara. Men det har oftast löst sig.

Aha låter ju jätte bra, ska också fråga om jag kan testa en server hos dem :lol: . För mina besökare ökar varje dag så ja behöver en server med snabb uppkopling ;) .

Och på helgerna då, svarar dem på mejl eller får man vänta till månda?

Jan Eriksson 2006-02-17 17:11

Har en dedicerad server hos Webcows. Har haft den sedan -04 och har inte upplevet några stora problem. Vart nere någon gång men sen dom fick dubbla liner för ca ett år sen så är detta försumbart för mig. Supporten svara ganska snabbt när jag använde den för ett år sen (sen dess har det bara rullat). Är en nöjd kund.

nogomi 2006-02-17 17:21

Citat:

Originally posted by Jan Eriksson@Feb 17 2006, 18:11
Har en dedicerad server hos Webcows. Har haft den sedan -04 och har inte upplevet några stora problem. Vart nere någon gång men sen dom fick dubbla liner för ca ett år sen så är detta försumbart för mig. Supporten svara ganska snabbt när jag använde den för ett år sen (sen dess har det bara rullat). Är en nöjd kund.
Webcow låter bra alla ser ut o vara nöjda me dem. Så jag ska ringa dem imorrgon o beställa en server hos dem :D

nogomi 2006-02-24 21:09

Jag har webcow nu, de går inte alls snabbt under 100kbit/s o jag sitter på 100mbit internet anslutning

mediadream 2006-02-25 14:47

Citat:

Originally posted by nogomi@Feb 24 2006, 22:09
Jag har webcow nu, de går inte alls snabbt under 100kbit/s o jag sitter på 100mbit internet anslutning
Har du kontaktat webcows om detta?
Låter ju inte snabbt alls, borde ju gå att göra något åt.

Fortsätt rapportera.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson