FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ser man inte fattiga så finns de inte, fråga Mitt Romney... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det förefaller oerhört osannolikt, men jag vill verkligen att någon pajsare på CIA lyssnar på mig och min väns lördagssamtal via Skype. Den mängden dynga och sjuk "humor" skulle nog få den mest ärrade agent att ångra sitt val av yrke. ;-P
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är inte speciellt förvånad över alla dessa uppgifter som kommit fram.
Självklart är det tråkigt att man "övervakas" men tror inte någon kommer kunna stoppa övervakningen. Tror däremot att det kommer dyka upp nya aktörer på marknaden för kommunikation, som kan erbjuda sina kunder ett säkrare alternativ att kommunicera på än Google, Microsoft, Apple etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad var nytt egentligen? Det är ju redan konstaterat att NSAs fingrar har varit långt ner i syltburkarna hos både Apple, Microsoft, Google, Yahoo och Facebook.
Men inte ens open source verkar klara sig, FBI sägs ha köpt en bakdörr i OpenBSD-implementationen av IPSec för många många år sen: http://marc.info/?l=openbsd-tech&m=129236621626462 - det är ju så otroligt mycked kod som florerar så chansen att undgå upptäckt är antagligen stor även om det är öppen källkod. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har ni hört talas om Heml.is ?? Sundes nya verk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mmm, jag såg det. Häftigt!
Man får väl hoppas att A: Projektet realiseras. B: Blir konkurrenskraftigt med befintliga tjänster. I så fall lär vi höra mycket om det framöver. ;-)
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Donerade lite också, dock fanns ingen klient för Windows Phone 8 i planerat ännu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nice one, nu har jag skickat en slant och hoppas på det bästa
![]() |
|||